تاسیس مراکز مثبت زندگی دسترسی به خدمات بهزیستی را آسان می کند

زاهدان- ایرنا- مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان گفت: مراکز خدمات بهزیستی (مثبت زندگی) مراکز غیردولتی هستند که با تاسیس آنها دسترسی به خدمات این سازمان آسان‌تر می شود.

عزیزالله جهان تیغ روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: مراکز خدمات بهزیستی (مثبت زندگی) بر اساس بند چهار ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و در راستای تحقق شاخص‌های سلامت اجتماعی و رعایت حقوق شهروندی، دستورالعمل نحوه تاسیس و اداره مراکز خدمات بهزیستی (مثبت زندگی) تدوین شده است.

وی گفت: بهزیستی یکی از نهادهای اصلی و تاثیر گذار در حوزه رفاه اجتماعی کشور و متولی ارتقای سلامت اجتماعی و منشا خدمات ارزشمند تخصصی و حمایتی به گروه‌های مختلف جامعه است.

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان افزود: یکی از اهداف این مراکز دسترسی بیشتر گروه‌های هدف به خدمات سازمان است و امروز این گروهها در سطح استان پراکنده هستند و مراکزی که باید جوابگوی نیازهای این گروه‌ها باشند نیز باید تا حد امکان در دسترس این جامعه هدف قرار داشته و بتواند در راستای ارتقای سلامت اجتماعی دسترسی پذیری های لازم را ایجاد کند.

وی با اشاره به الکترونیکی بودن فرآیند ثبت نام از طریق سامانه صدور مجوز سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: متقاضیان حقیقی و حقوقی واجد شرایط می توانند با مراجعه به سامانه صدور مجوز بهزیستی به نشانی centers.behzisti.net  نسبت به ثبت درخواست تاسیس این مراکز اقدام کنند.

جهان تیغ ادامه داد: سازمان بهزیستی دارای بیش از ۱۰۰ فعالیت تعریف شده که ارائه بخشی از این خدمات توسط این مراکز از ترددهای غیرضروری جامعه هدف جلوگیری خواهد کرد و همچنین بخشی از خدمات نیز بصورت الکترونیک از طریق سامانه میزخدمت الکترونیک به نشانی request.behzisti.net  ارائه می شود که ۱۴ خدمت الکترونیکی و ۲۷ مورد ثبت درخواست از جمله ثبت شکایات، جستجوی مراکز، حق بیمه افراد تحت پوشش، صدور کارت شناسایی معلولین و کمک هزینه تحصیلی فرزندان مددجویان است.

کد خبر 17873

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
    0 0
    سلام.جناب دکتر با توجه به اینکه دیر متوجه این ثبت نام شدیم تقاضامندیم مهلت تمدید شود
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    0 0
    سلام.خواهشمنداست بدلیل تعطیلات گذشته و عدم اطلاع از فراخوان مهلت ثبت نام تمدید فرمائید

خدمات الکترونیک پرکاربرد