در رسانه| ۷۷۳ نفر از ایتام گنابادی چشم انتظار یاری خیران هستند

میزان تعهد افطار گشایی نیازمندان در مناطق شهری و روستایی گناباد طی ماه رمضان امسال توزیع ۲۰ هزار پرس غذای گرم بود در حالی که تاکنون ۴۲ هزار پرس غذا تهیه و توزیع شد که تا پایان این ماه نیز افزایش می‌یابد.

هادی آریان نژاد روز چهارشنبه در جلسه شورای زکات گناباد ضمن اعلام این مطلب افزود: پیش‌بینی جمع آوری زکات طی سال گذشته در این شهرستان هشت میلیارد ریال بود که هشت میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال جمع‌آوری شد.

دبیر شورای زکات گناباد گفت: از این میزان سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال زکات مستحبی، سه میلیارد ریال زکات عمرانی (برای احداث مساجد) و یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال زکات فطره بود.

وی میزان ابلاغ شده جمع آوری زکات در گناباد را طی سالجاری ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال ذکر و ابراز امیدواری کرد با اهتمام بیشتر واجدان شرایط این مهم محقق شود.

فرماندار گناباد نیز با اشاره به گزارش‌هایی مبنی بر جمع آوری فطریه پارسال در این شهرستان توسط افرادی که از شرایط و اهلیت لازم برخوردار نبودند گفت: این مهم باید توسط مراکز خیریه و نیکوکاری دارای مجوز انجام شود و مسوولان ذیربط نظارت بیشتری بر آنها داشته باشند.

حامد قربانی افزود: برای کاهش این معضل باید بر روی همه صندوق‌های مجاز جمع آوری فطریه و کفاره طی سالجاری آرم شورای زکات نصب شود و صندوق‌های فاقد این نشان جمع آوری گردد.

وی ادامه داد: از مجموع ۹۲ هزار نفر جمعیت این شهرستان ۱۱ هزار نفر زیرپوشش نهادهای حمایتی نظیر کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی و ۸۱ هزار نفر دارای شرایط پرداخت فطریه و زکات و حمایت از مستمندان هستند.

علی آراسته رییس اداره بهزیستی گناباد نیز میزان اعتبارات مشارکتی برای حمایت از افراد و مددجویان زیرپوشش این اداره طی سال گذشته را ۴۸ میلیارد ریال عنوان کرد.

افراد یتیم افرادی هستند که پدر آنان در قید حیات نیست و محسنین نیز به کودکانی گفته می‌شود که پدر و مادر آنان طلاق گرفته یا جدا از هم زندگی می‌کنند و فرزند تحت سرپرستی مادر است.

مرکز شهرستان ۹۲ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

کد خبر 17764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد