رتبه نخست نیکوکاران خراسان رضوی در کشور در زمینه قبول کودکان بیمار و معلول به عنوان فرزند خوانده

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان خراسان رضوی گفت: ۶۰ کودک معلول و یا مبتلا به بیماری‌های خاص در این استان توسط والدین نیکوکار به فرزندخواندگی پذیرفته شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی خراسان رضوی، غلامحسین حقدادی ضمن اعلام این خبر افزود:این تعداد کودک طی دو سال گذشته و با اعلام آمادگی از سوی خانواده‌ها و والدین خیر و با نیت خیر به فرزندخواندگی گرفته شده‌اند.

وی ادامه داد: اغلب والدین به دنبال به فرزندی گرفتن کودکان سالم و دارای سلامتی قطعی هستند به همین دلیل کودکان دارای بیماری‌ و معلول جزء گروهی از کودکان هستند که در مراکز بهزیستی ماندگار و حضورشان دائمی می‌شود اما در این میان هستند افرادی که با نیت خیرخواهانه کودکان دارای بیماری خاص و معلول را به فرزندخواندگی قبول می کنند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی گفت: کودکانی که طی دو سال گذشته با این شرایط به خانواده‌های علاقه‌مند واگذار شده‌اند دارای بیماری‌های متعددی شامل معلولیت، لب شکری، پای پرانتزی، انواع بیماری‌های مادرزادی در مثانه و سیستم گوارشی و نیز صورت دفرمه، هپاتیت و ایدز هستند.

حقدادی افزود: نیکوکاران خراسان رضوی رتبه نخست کشور را در زمینه قبول کودکان بیمار و معلول به عنوان فرزند به خود اختصاص داده‌اند.

هم اکنون ۹۷ مرکز شبه خانواده برای نگهداری از کودکان بد و بی‌سرپرست در استان خراسان رضوی فعالیت دارند که دو مرکز، شیرخوارگاه و قرنطینه دولتی و بقیه خصوصی و تحت نظارت این اداره کل هستند.

کد خبر 17758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد