سیستان و بلوچستان ا 180 هزار کودک سیستان و بلوچستانی زیرپوشش غربالگری بینایی قرار گرفتند

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی سیستان و بلوچستان گفت: 180 هزار کودک سه تا 6 سال این استان از آبان 97 تا کنون زیر پوشش غربالگری بینایی قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی :معصومه راحت دهمرده روز سه شنبه  اظهار داشت: از بین کودکان غربال شده ۶ هزار و ۹۳۱ کودک مشکوک تشخیص داده شده که با پیگیری های صورت گرفته چهار هزار و ۴۹۷ کودک پس از مراجعه به بینایی سنج، سالم تشخیص داده شده و بقیه کودکان دارای اختلالات و سایر انحرافات چشمی بوده اند.

وی گفت: ۸۶۰ کودک در طول این برنامه هزینه عینک و هشت کودک نیز کمک هزینه جراحی دریافت کردند.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی سیستان و بلوچستان افزود: تنبلی چشم نوعی اختلال بینایی است که با درمان و تشخیص به موقع از کم بینایی و نابینایی کودک در آینده جلوگیری می کند.

وی ادامه داد: تنبلی چشم در اکثر موارد هیچ علامتی ندارد و فقط با معاینه قابل تشخیص است که اگر در سن سه تا ۶ سالگی تشخیص داده شود درمان خواهد شد.

راحت دهمرده بیان کرد: کودکانی که در غربال بینایی چشم مشکوک تشخیص داده شوند تا درمان کامل توسط بهزیستی مورد پیگیری قرار خواهند گرفت و افراد نیازمند از خدمات حمایتی سازمان شامل هزینه عینک و جراحی بهره مند می شوند.

وی از عموم مردم درخواست کرد تا برای سنجش بینایی فرزندان سه تا ۶ سال خود به پایگاه های مستقر در مهدهای کودک و پایگاه های ثابت و سیار تحت نظارت بهزیستی در شهر و روستای محل سکونت خود مراجعه کنند.

کد خبر 1774

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد