هرمزگان | افتتاح اولین مرکز رشد مردم نهاد / توجه لازم صنایع و ادارات استان به قانون 3 درصدی جذب نیرو به افراد معلول

مدیر کل بهزیستی هرمزگان اظهار کرد : انتظار بهزیستی برای ایجاد شغل پایدار برای افراد دارای معلولیت در دستگاه‌های اجرایی و صنایع استان قانون ۳ درصد سهم معلولین را رعایت کنند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان؛ غلامحسین رنجبر در سومین روز از هفته بهزیستی درجمع خبرنگاران گفت: زمانی یک  بیمار اعصاب و روان شناخته می‌شود که دو نوبت سابقه بستری در بیمارستان داشته باشد و  توسط مددکاری مشخص می‌شود و تحت حمایت قرار می‌گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان افزود:تاکنون بیماران اعصاب و روان خدمات ویژه‌ای را نداشتند اما به زودی مقرر شده مستمری به این افراد تعلق بگیرد.

وی اظهار کرد:در مراکز بیماران اعصاب و روان تعداد این افراد  ۸۳ نفر را مردان و ۶۰ نفر در  زنان را شامل می شود و به غیر از این افراد ۲۰۰ نفر نیز توسط ۴ تیم ویزیت در منزل ویزیت می‌شوند.

رنجبر تاکید کرد: با تیم ویزیت در منزل حدود ۸۰ درصد افرادی بیماریشان بهبود حاصل می شود و از چرخه درمان خارج می‌شوند.

وی با اشاره به تیم ویزیت در منزل گفت:تیم ویزیت در منزل نیز به‌صورت ماهانه و مرتباً به این بیماران سر می‌زند و خدمات مورد نیاز بیماران را ارائه  می‌کند.

مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان تاکید کرد: به ازای هر بیماری که در منزل ویزیت می‌شود ۴۶۵ هزار تومان و به ازای هر بیمار بستری ۷۷۰ هزار تومان  پرداخت می شود.

وی افزود:افراد دارای معلولیت نیز در گذشته هزینه به فرد پرداخت میشد اما اکنون به خانواده ای این افراد داده خواهد شد.

رنجبر با اشاره به افتتاح مرکز اقامتی بیماران ضایعات نخاعی گفت :این مرکز با  همت خیرین افتتاح شده است از شهرداری و شورای شهر  انتظار می رود که  در ایجاد محیط امن برای معلولین همکاری بیشتری داشته باشند.

وی افزود: تلاش و انتظار بهزیستی برای ایجاد شغل پایدار برای افراد دارای معلولیت که دستگاه‌های اجرایی و صنایع استان قانون ۳ درصد سهم معلولین را رعایت کنندو استخدامی‌های خود را به افراد دارای معلولیت اختصاص دهند.

مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان با توجه به مرکز نگهداری زنان در شهرک توحید گفت:مرکز زنان ما واقع در شهرک توحید با  ظرفیت ۱۵ نفری که در حال حاضر تکمیل نشده است.

رنجبر تاکید کرد:اگر فردی بخواهد مرکزی زنان تأسیس کند ما استقبال  و مجوزهای لازم را صادر خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه مرکز سرپناه شبانه زنان ما سال ۹۳ افتتاح شد برای ارائه خدمات به کمک‌های بیشتری از ارگان‌های دیگر به‌خصوص شهرداری نیاز است.

مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان با اشاره به پرداخت هزینه تحصیلی فرزندان معلول اظهار کرد: از مهرماه امسال برای فرزندانی که والدین معلول دارند هزینه تحصیلی و وام تحصیلی تعلق خواهد گرفت.

رنجبر تاکید کرد: ودیعه مسکن افراد  معلول زیر نظر بهزیستی  نیز با سقف ۵ میلیون تومان و هزینه وسایل ضروری منزل با سقف دو و نیم میلیون تومان به این افراد تعلق میگیرد.

کد خبر 1773

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد