۳۵۰ ظرفیت خالی پذیرش زنان معتاد در مراکز بهزیستی تهران

فرید براتی‌سده از خالی بودن مراکز نگهداری زنان معتاد خبر داد و گفت: در حال حاضر ۸ شلتر (پناهگاه معتادین) فعال هستند تا زنان مجبور نباشند در خیابان بمانند و به راحتی پذیرش می شوند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛  سرهنگ عبدالوهاب حسنوند،  رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر، در مصاحبه ای اعلام کرد حدود ۸۰۰ تا هزار نفر معتاد متجاهر زن در حوزه شهر تهران وجود دارند که به دلیل کمبود ظرفیت نمی‌توانیم آنها را پوشش دهیم.

فرید براتی‌سده،  مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور، در واکنش به این گفته‌ها و با اشاره به نبود کمبود ظرفیت برای نگهداری زنان معتاد گفت: ما ظرفیت نگهداری این افراد را داریم و مراکزمان را هم در اختیار پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار داده‌ایم اما اینکه نمی‌توانند زنان متجاهر معتاد را جمع آوری کنند به ما ارتباطی ندارد.

او افزود: در وهله اول، پلیس مبارزه با مواد مخدر باید آماری از تعداد این زنان معتاد را در اختیار ما قرار دهد تا بتوانیم ظرفیت خود را افزایش دهیم درحالی که تا همین الان هیچ عدد مشخصی به ما اعلام نشده است.

براتی بیان کرد: بهزیستی نزدیک به ۵۰۰ نفر ظرفیت دارد که حدود ۱۵۰ نفر در حال استفاده هستند اما ۳۵۰ ظرفیت دیگر وجود دارد که پلیس می تواند این زنان را به ما معرفی کند تا تحت پوشش قرار دهیم.

مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به زمان بازگشایی مراکز نگهداری گفت: هر زمانی که ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کند، مراکز نگهداری بازگشایی می‌شوند.

او اظهار کرد: در حال حاضر ۸ شلتر (پناهگاه معتادین) فعال هستند تا زنان مجبور نباشند در خیابان بمانند و به راحتی پذیرش می‌شوند.

کد خبر 17673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد