گلستان| افتتاح سی امین مرکز توانبخشی معلولین ذهنی استان در گرگان

سی امین مرکز توانبخشی معلولین ذهنی با عنوان خانه کودکان "حامی"(پسرانه)صبح امروز دوشنبه ۲۴ تیرماه مصادف با سومین روز هفته بهزیستی در مراسمی با حضور دکتر غفاری_مدیر کل و میرفندرسکی_ معاونت توانبخشی بهزیستی استان و فرماندار گرگان در این شهرستان افتتاح وراه اندازی شد.

مدیرکل بهزیستی گلستان دراین باره گفت؛ در حال حاضر 30 مرکز توانبخشی ویژه معلولین ذهنی در سطح استان تحت نظارت بهزیستی فعالیت دارند.
دکتر غفاری با اشاره به اینکه سیاست اصلی سازمان بهزیستی کاهش مراکز شبانه روزی و افزایش مراکز روزانه است افزود؛اعتقاد داریم کانون گرم خانواده برای نگهداری کودکان،سالمندان ومعلولین بیشترین رضایت را بدنبال خواهد داشت و نقش مراکز روزانه در آموزش،توانبخشی و حرفه آموزی به این عزیزان پررنگتر خواهد بود.
وی در ادامه افزود؛ بیش از یکهزارو ۲۰۰ معلول ذهنی در مراکز بهزیستی استان خدمات حمایتی،آموزشی،توانبخشی و مراقبتی دریافت میکنند که از این تعداد ۴۴۰ نفر در  ۱۱ مرکز توانبخشی شبانه روزی و ۷۸۰ نفر دیگر در ۱۹ مرکز  توانبخشی روزانه هستند.
دکتر غفاری با بیان اینکه بیشترین فراوانی معلولان استان گلستان در حوزه جسمی و حرکتی است، بیان کرد: 20 هزار معلول جسمی و حرکتی، 11 هزار معلول ذهنی، 5 هزار اعصاب و روان و 15 هزار معلول بینایی و شنوایی در استان گلستان وجود دارد.
کد خبر 1747

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد