توزیع پک‌ بهداشتی در حاشیه شهرهای سیستان و بلوچستان

زاهدان- ایرنا- مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان گفت: هم‌اینک در ۱۵ شهر استان تیم‌های اورژانس اجتماعی در حاشیه شهرها و محل استقرار کودکان کار نسبت به توزیع پک بهداشتی و آموزش جهت پیشگیری از ویروس کرونا خدمات ارائه می‌دهند.

عزیزالله جهان تیغ روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: از روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا با توجه اینکه جامعه هدف بهزیستی استان قشر آسیب پذیر و در معرض خطر بیشتری هستند، این اداره کل وارد عمل شده است.

وی گفت: اقدامات اولیه شامل تهیه دستورالعمل‌های استانی و شهرستانی ویژه کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیر بوده و آموزش، اطلاع رسانی و توزیع بسته‌های آموزشی ویژه مراکز تحت نظارت در بهزیستی استان انجام شد.

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان افزود: تاکنون به صورت ماهانه مبلغ سه میلیارد ریال به مراکز تحت نظارت بهزیستی استان جهت تهیه لوازم بهداشتی و پیشگیری از کرونا پرداخت شده و همچنین مبلغ ۲۰ میلیارد ریال به معلولان ضایعه نخاعی و معلولان ذهنی شدید به ازای هر نفر ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال پرداخت شده است.

وی بیان کرد: خط ۱۲۳ و خط مشاوره صدای مشاور ۱۴۸۰ در حال خدمت رسانی به عموم مردم سیستان و بلوچستان در زمینه‌های کودکان کار، کودک آزاری، همسرآزاری و استرس و اضطراب ناشی از کرونا هستند و همچنین سامانه خود ارزیابی روانشناختی CORONA.BEHZISTI.IR  جهت ارائه خدمت در دسترس عموم است.

جهان تیغ ادامه داد: هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال نیز توسط خیرین جهت کمک به جامعه هدف بهزیستی اهدا شده است.

وی گفت: بهزیستی سیستان و بلوچستان ۲۶ هزار و ۱۶۰ زن سرپرست خانوار و ۵۴ هزارو ۹۰۰ نفر معلول تحت پوشش دارد.

کد خبر 17464

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد