گلستان| مدیرکل بهزیستی استان از شناسایی ۱۸۳ کودک خیابانی در گرگان خبرداد.

ابراهیم غفاری شامگاه شنبه در صد و شصت و سومین جلسه شورای اسلامی شهر گرگان اظهار کرد: سازمان بهزیستی یکی از مجموعه‌هایی است که در زمینه رفاه مردم خدمات متنوعی را به مردم ارائه می کند.

وی افزود: یکی از اماکنی که بهزیستی دائماً با آن تعامل دارد مجموعه مدیریت شهری است و از جمله تعاملات می توان به مناسب سازی معابر برای تردد معلولان و سالخوردگان اشاره کرد.
غفاری با اشاره به اینکه شهر گرگان یکی از شهرهای خوب استان در زمینه مناسب سازی است، اضافه کرد: البته کاستی هایی هم وجود دارد که باید آنها را با مشارکت هم برطرف کنیم.
وی با بیان اینکه در سال گذشته مناسب سازی اتوبوس های شهری برای تردد معلولان انجام شد، عنوان کرد: ارتباطات خوبی هم با سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری داریم و در هفته مبارزه با مواد مخدر با همکاری این سازمان طرح نشاط اجتماعی را اجرا کردیم.
غفاری با ذکر این مطلب که با همکاری خانه های فرهنگ طرح مانا را برای اوقات فراغت نوجوانان اجرا می کنیم، اظهار کرد: در حوزه متکدیان و کودکان خیابانی ارتباطات خوبی با مجموعه شهری داریم و بسیاری از فعالیت های بهزیستی با حوزه شهری گره خورده است.
وی افزود: در سنوات گذشته طرح راه اندازی مهد کودک در حاشیه شهر را اجرا کردیم و در ادامه فعالیت آنها نیازمند حمایت هستیم.
غفاری در خصوص کودکان خیابانی تصریح کرد: مراکز روزانه برای نگهداری این کودکان داریم و البته بیشتر این کودکان اتباع هستند.
وی ادامه داد: ۱۸۳ کودک را در سطح شهر شناسایی کرده که ۱۴۸ کودک غیرایرانی و تنها ۳۵ کودک ایرانی هستند.
غفاری با بیان اینکه ۹۵ درصد کودکان خیابانی در حاشیه شهر زندگی می کند، گفت: ۱۵۰ کودک بی بضاعت در مراکز نگهداری بهزیستی گرگان زندگی می کنند و هزینه نگهداری ۸۵ کودک را هم که نزد خانواده خود هستند پرداخت می کنیم.
محمدابراهیم جرجانی، عضو شورای شهر گرگان در این خصوص گفت: هر روز شاهد مراجعه تعداد زیادی از بیماران به شورای شهر هستیم که باید با همگرایی نهادهایی همچون بهزیستی، شورای شهر و شهرداری، علوم پزشکی، تأمین اجتماعی و غیره تلاش کنیم که مشکلات این افراد به حداقل برسد.
۱۰ مرکز اورژانس اجتماعی در گلستان
جرجانی گفت: جلسات متعددی را در شورای شهر در خصوص متکدیان و کودکان کار و موارد مشابه تشکیل داده ایم ولی نتایج قابل قبولی کسب نشده است.
ناصر گرزین یکی دیگر از عضو شورای شهر گرگان به سه درصد سهمیه استخدامی معلولان اشاره کرد و خواستار اجرایی شدن آن شد. ‌
حمیدرضا آقاملایی دیگر عضو شورای شهر گرگان هم در بیان کرد: بهزیستی در صف مقدم برنامه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی است و در مسائلی همچون طلاق، خودکشی، اعتیاد و غیره اقدامات خوبی انجام می دهد.
وی افزود: تعداد مراکز اورژانس اجتماعی از دو مرکز در سال ۹۵ به ۱۰ مرکز در استان رسیده است.
در ادامه فائزه عبداللهی عضو شورای شهر گرگان اظهارکرد: کسانی که در زمینه برنامه ریزی شهری فعالیتی انجام می دهند با یک نسخه از فعالیت خود را به شورا بفرستند.
وی از ایجاد خانه اسباب بازی در شهر گرگان خبرداد و افزود: تعداد معلولان شهر گرگان قابل توجه است و باید پیگیری های لازم در این زمینه صورت گیرد.
عبداللهی همچنین گفت که باید از صنایع دستی و تولیدات معلولان و خانواده‌های بهزیستی حمایت شده و برای آنها بازار فروش ایجاد کرد.
کد خبر 1745

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد