همدان | کبودراهنگ | افتتاح کارگاه تولید پوشاک بیمارستانی ماده 16

همزمان با سومین روز هفته بهزیستی و در راستای تحقق شعار توانمندسازی، کارگاه تولید پوشاک بیمارستانی مرکز درمان و کاهش آسیب معتادان موضوع ماده 16 با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرکل بهزیستی استان، معاونین مشارکتهای مردمی، اشتغال و مؤسسات خیریه و پیشگیری، روسای شورای اسلامی شهر کبودراهنگ و رئیس بهزیستی شهرستان کبودراهنگ به بهره برداری رسید

در این مراسم که با حضور مدیرکل و معاون امور پیشگیری و معاون مشارکتهای مردمی بهزیستی استان، مدیرکل اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی استان ، دبیر هماهنگی شورای مواد مخدر استان، رئیس و حراست بهزیستی شهرستان و جمعی از مدیران ادارات شهرستان برگزار شد، حمید رضا الوند گزارشی از عملکرد و اقدامات مرکز نگهداری،درمان وکاهش آسیب معتادان موضوع ماده 16 را تشریح کرد.

مدیرکل بهزیستی استان در حاشیه این افتتاح گفت: همدان از اولین استان هایی است که مقوله توانمندسازی معتادین را در جهت جامعه پذیری آنها دنبال می کند هرچند این اتفاق جزء وظایف بهزیستی نسیت. 

حمیدرضا الوند خاطرنشان کرد این کارگاه سومین کارگاه تولیدی بعد از تولید جوراب و لباس زیر است که در این مرکز راه اندازی می شود و درآمد حاصل از این تولیدات به حساب خود مددجویان و خانواده های آنان واریز می شود. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اهمیت موضوع اشتغال و معیشت مردم در سال 98 که به نام رونق تولید نامگذاری شده است گفت: در سال گذشته174 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان بهزیستی پرداخت شده است که این مبلغ در سال 98 به 504 میلیارد ریال افزایش یافته است. 

احمد توصیفیان پور افزود: این تسهیلات با کارمزد 4 درصد و در جهت رونق تولید و متناسب با توانمندیهای مددجویان پرداخت می گردد. 

گفتنی است این تولیدی با هزینه کرد  پانصد میلیونریال جهت نوسازی ساختمان از اعتبارات خود مرکز ماده 16 و با سرمایه گذاری مبلغ  دو میلیارد ریال از سوی خیرین با هدف حرفه آموزی، توانمندسازی و اشتغالزایی معتادان موضوع ماده 16 به بهره برداری رسیده و در حال حاضر علاقمندان در حال آموزش وتولید البسه بیمارستانی هستند.

کد خبر 1741

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد