از ایجاد 6500 شغل برای مددجویان تا حمایت از 350 کودک کار در استان کرمانشاه

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: راه اندازی اورژانس اجتماعی به شماره 123و صدای مشاور به شماره 1480از جمله اقدامات ارزشمند سازمان در راستای مداخله در بحرانهای اجتماعی وکاهش آسیب از قبیل خودکشی ، طلاق ، کودک آزاری ،همسر آزاری ودیگر آسیب های اجتماعی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه، دکتر رضوان مدنی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در برنامه رادیویی تلویزیونی صدای شهر به مناسبت هفته بهزیستی عنوان کرد: بهزیستی سازمانی مردم نهاد است که درسال 1359با تلاش دکتر شهید محمدعلی فیاض بخش از ادغام چندین نهاد خیریه با هدف حمایت و توانمند سازی اقشار آسیب پذیر جامعه تشکیل شد و از جمله خدمات ارائه شده در این سازمان شامل مراقبت و نگهداری از معلولان، کودکان بی سرپرست و بدسرپرست و سالمندان ایجاد اشتغال و کاریابی،جلب و جذب مشارکتهای مردمی ، پیشگیری از معلولیت ها و آسیبهای اجتماعی و همچنین حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه است. 

وی افزود:راه اندازی اورژانس اجتماعی به شماره 123و صدای مشاور به شماره 1480از جمله اقدامات ارزشمند سازمان در راستای مداخله در بحرانهای اجتماعی وکاهش آسیب از قبیل خودکشی ، طلاق ، کودک آزاری ،همسر آزاری ودیگر آسیب های اجتماعی است.

به گفته این مسئول، در سه سال اخیر 6500شغل برای مددجویان بهزیستی ایجاد شده است و امسال تسهیلات اشتغال زایی برای مددجویان به 500میلیون ریال افزایش یافته که دارای کارمزد 4درصد است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه، یکی دیگر از مشوقهای در نظر گرفته شده برای اشتغال مددجویان را پرداخت حق بیمه توسط سازمان بهزیستی به مدت 5 سال برای کارفرمایانی است که مددجوی بهزیستی را به کار بگیرند، اعلام کرد.

دکتر رضوان مدنی، بیان داشت: بر اساس قانون تمام دستگاه های که از بودجه عمومی دولتی استفاده می کنند موظفند 3درصد از سهمیه استخدام را به مددجویان بهزیستی اختصاص دهند که متاسفانه همکاری چندانی در این زمینه نشده است و ما با یک موسسه مطالعاتی تفاهم نامه امضا کرده ایم و یک سامانه برای ساماندهی مددجویان جویای کار طراحی خواهد شد و در راستای اشتغال زنان سرپرست خانوار نیز گروه های همیار  7نفره و 15نفره تشکیل داده ایم و در کارگاه های کوچک و زودبازده مشغول فعالیت هستند که نتایج خوبی هم حاصل شده است و برای کودکان کار هم برنامه های استاد شاگردی در نظر گرفته شده و این کودکان پس از مهارت آموزی و رسیدن به سن اشتغال در بازار کار جذب خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون در استان 195 هزار نفر از جمعیت استان در سن سالمندی قرار دارند که از این جمعیت 850 نفر تحت پوشش بهزیستی هستند که در مراکز ما خدمات می گیرند و با توجه به اینکه نگهداری سالمندان در منزل از دیرباز در فرهنگ ایرانی اسلامی مرسوم بوده و بسیار ارزشمند است مددجویان در شرایط خاص نیز از خدمات ویزیت در منزل به صورت رایگان  توسط سازمان بهزیستی بهره مند هستند.

این مسئول یادآور شد: طبق اعلام سازمان بهزیستی کشور از این به بعد مددجویان بهزیستی بر اساس بُعد خانوار مستمری دریافت خواهند کرد.

کد خبر 1739

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد