بهزیستی برای ممانعت از ورود «کودکان کار» به خیابان‌ها چه می‌کند؟

مدیرکل بهزیستی استان تهران جزئیات طرح جمع‌آوری کودکان کار و خیابان را تشریح کرد و گفت ساماندهی کودکان کار و خیابانی و نگهداری این کودکان براساس پروتکل‌های جدید بهداشتی انجام می‌شو

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، امین شاهرخی با بیان اینکه ساماندهی کودکان کار و خیابان مجددا اجرا می‌شود، اظهار کرد: «طرح جمع‌آوری کودکان کار و خیابان قرار بود از اواسط اسفندماه انجام شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا این طرح اجرا نشد و ستاد مقابله با بیماری کرونا اعلام کرد که طرح جمع‌آوری باید متوقف شود که در این زمینه طرح برگزار نشد اما بهزیستی در راستای رسالتی که داشت سهم خود در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در بین این کودکان ایفا کرد. »

مدیرکل بهزیستی استان تهران ادامه داد: «آموزش بهداشتی در قالب آموزش به کودکان کار و خانواده‌های آنها و توزیع اقلام بهداشتی از جمله اقداماتی بود که از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون در این زمینه انجام شده است. اکنون شرایط بهتر شده است و با مکاتبه‌ای که با ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا داشتیم درخواست کردیم اگر اجازه بدهند مجددا طرح جمع‌آوری کودکان کار و خیابان را در قالب حمایت از کودکان کار از سر بگیریم. »

وی با بیان اینکه طرح جمع‌آوری کودکان کار در مرحله جدید با پروتکل‌های دقیق علمی و بهداشتی اجرا خواهد شد، گفت: «هنوز منتظر پاسخ ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم اما آنچه از اجرای این طرح مدنظر است؛ حمایت، آموزش و آگاهی از خانواده‌های کودکان کار و خیابان است زیرا تا زمانی که این بیماری وجود دارد، صلاح نیست کودکانشان در خیابان‌ها باشند. »

شاهرخی تصریح کرد: «تمایل ما این است که سطح درآمدی خانواده‌های کودکان کار به گونه‌ای باشد که آنها مجبور نشوند فرزندشان را برای کسب درآمد به خیابان‌ها بفرستند. این موضوع را با بررسی‌های مددکاری و فرصت‌های اشتغال‌زایی برای خانواده‌های آنها و حمایت‌هایی که در قالب حمایت‌های نقدی و کالاهای اساسی انجام می‌دهیم. »

مدیرکل بهزیستی استان تهران در پاسخ به این سوال که طرح جمع‌آوری کودکان کار و خیابان در چه تاریخی اجرا می‌شود، گفت: «منتظر ابلاغیه و موافقت ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا هستیم و فکر می‌کنم حداکثر تا یک ماه آینده این اجازه به ما داده شود تا طرح را شروع کنیم. »

وی خاطرنشان کرد: «البته طرح جمع‌آوری کودکان کار و خیابان با دستور قاضی انجام می‌شود و قاضی به موضوع ورود می‌کند. همچنین سه مرکز فعال برای نگهداری از کودکان کار و خیابان داریم که در شهر تهران هستند و روزانه پذیرش‌ها و ترخیص‌های موردی با دستور قاضی انجام می‌شود. »

شاهرخی در پاسخ به این سوال که آیا موردی از کودکان کار و خانواده‌های آنها به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، گفت: «نه هیچ موردی گزارش نشده است و موردی از ابتلای این کودکان و خانواده‌هایشان به بیماری کرونا نداشتیم. »

منبع: پانا

کد خبر 17366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد