بهزیستی در رسانه ا مراکز مثبت زندگی در استان سمنان تاسیس می‌شود

سمنان- مدیرکل بهزیستی سمنان از تاسیس مراکز مثبت زندگی در استان خبر داد و گفت: هدف اصلی این مراکز ارائه خدمات مطلوب و تسهیل دسترسی گروه‌های هدف به خدمات سازمان است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا ایزد پور بعدازظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی بهزیستی سمنان ضمن بیان اینکه مراکز مثبت زندگی در استان تأسیس می‌شود، ابراز داشت: سازمان بهزیستی کشور بر اساس بند چهار ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، پس از کسب پروانه فعالیت مجموعه‌ای از خدمات سطح یک سازمان بهزیستی را در بستر فناوری اطلاعات برای بهتر زیستن آحاد جامعه با نام مرکز خدمات بهزیستی (مثبت زندگی) به بخش غیردولتی واگذار می‌کند.

وی ضمن بیان اینکه هدف اصلی این مراکز ارائه خدمات مطلوب و تسهیل دسترسی گروه‌های هدف به خدمات سازمان است، افزود: راه‌اندازی این مراکز موجب تسهیل مراجعه، پیگیری و پاسخگویی به جامعه هدف خواهد شد تا بتواند خدمات حمایتی و تخصصی خود را در این راستا تقویت کند.

مدیرکل بهزیستی سمنان بابیان اینکه در این مراکز تلاش می‌شود تا از ترددهای غیر ضروری مددجویان پیشگیری و خدمات الکترونیک خود را افزایش دهد، ابراز داشت: فراهم شدن امکان ارائه خدمات به صورت الکترونیکی، بهبود، اصلاح و حذف فرآیندهای موازی، امکان طراحی برنامه‌های جدید برای رفع نیازهای روز جامعه هدف از جمله اهداف مراکز مثبت زندگی را شامل می‌شود.

ایزد پور در ادامه تصریح کرد: در مراکز مثبت زندگی اقداماتی نظیر تقویت رویکرد خانواده محور و اجتماع محور در ارائه خدمات سازمان، گسترش رویکرد ارائه خدمات به صورت فعال، مدیریت بهینه منابع و افزایش بهره‌وری، افزایش رضایتمندی مردم از خدمات سازمان، افزایش ظرفیت مشارکت بخش غیردولتی و کاهش تصدی‌گری دولت و ارتقای کیفی و کمی خدمات دنبال می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه فراخوان مراکز مثبت زندگی از طریق سایت این اداره کل به نشانی semnan.behzisti.ir به اطلاع عموم افراد جامعه خواهد رسید، افزود: هم استانی‌ها نیز می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به ادارات بهزیستی شهرستان محل سکونت خود مراجعه داشته باشند.

کد خبر 4923025
کد خبر 17340

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد