خراسان جنوبی| افتتاح مراکز «ندای مهر فرشتگان» و «راه نوین سایبان دوستی» با حضور مدیرکل دفتر آسیب‌های اجتماعی بهزیستی کشور

مرکز حمایت‌های روانی_اجتماعی دختران و خانواده «ندای مهر فرشتگان» و مرکز حمایت و توانمندسازی زنان آسیب‌دیده اجتماعی «راه نوین سایبان دوستی» با حضور مدیرکل دفتر آسیب‌های اجتماعی بهزیستی کشور در خراسان جنوبی افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، مرکز حمایت‌های روانی_اجتماعی دختران و خانواده «ندای مهر فرشتگان» و مرکز حمایت و توانمندسازی زنان آسیب‌دیده اجتماعی «راه نوین سایبان دوستی» با حضور «رضا جعفری» مدیرکل دفتر آسیب‌های اجتماعی بهزیستی کشور در خراسان جنوبی افتتاح شد.

مدیرکل دفتر آسیبدیدگان اجتماعی و رئیس اورژانس اجتماعی بهزیستی کشور به نقش رسانه‌ها در کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: نقش اصحاب رسانه درحوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار تاثیرگذار است که با اطلاع رسانی در خصوص یک موضوع جامعه را نسبت به وضعیت و شرایط آگاه می‌کنند.

وی تصریح کرد: اصحاب رسانه می‌توانند در حوزه پاسخگویی مسئولان و شفاف‌سازی مسائل نقش مهمی را ایفا کنند.

به گفتۀ وی بسیاری از مردم از وجود سامانه 123 و فعالیت اورژانس اجتماعی آگاهی ندارند که لازم است اصحاب رسانه در این خصوص همکاری کنند و برای تقویت حقوق شهروندی باید منابع را به خوبی شناخت و استفاده کرد.

رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، اعلام کرد: یکی از برنامه‌های سال جاری راه اندازی سامانه اورژانس اجتماعی است که باعث می‌شود منبع اطلاعاتی خوبی در حوزه آسیب‌ها در هر استان داشته باشیم و این سامانه طی ماه‌های آینده راه‌اندازی می شود. امروزه اورژانس اجتماعی به مرکزی پویا و فعال در کشور تبدیل شده است. در شهرهای بالای 50 هزار نفر جمعیت بیش از 350 مرکز اورژانس اجتماعی داریم و در خراسان‌جنوبی نیز حدود 10 مرکز اوژانس اجتماعی فعال است.

وی افزود: طبق گزارش‌های رسیده به اورژانس اجتماعی بیشترین مداخله‌های اورژانس اجتماعی مربوط به کودک آزاری، همسر آزاری، معلول آزاری و سالمند آزاری می باشد و در حوزه خودکشی شرایط تقریبا خوب است اما باید در حوزه پیشگیری و اجرای برنامه ها دقت شود تا در آینده برای کشور مشکل ایجاد نشود. 

به گفتۀ وی در سال گذشته 8 هزار مداخله در امر خودکشی در کشور داشتیم که این موضوع مانع از خودکشی شده است.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه پیامکی برای استفاده مردم، خاطرنشان کرد: این سامانه نیز برای اینکه مردم ناظری بر خدمات ما باشند طراحی شده که اگر در جایی مشکلی وجود داشت شهروندان مشکلات را از طریق پیامک به متولیان امر اعلام کنند و رسیدگی شود.

کد خبر 1716

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =