مرکزی ا  33مددجوی ۲ فرزندِ معلول استان مرکزی مسکن ندارند

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: ۳۳ مددجوی این نهاد حمایتی با ۲ فرزند معلول به دلیل نداشتن سهم آورده و دیگر مشکلات اقتصادی، فاقد مسکن هستند

"زهرا امینی" روز دوشنبه در نشست خبری با رسانه‌ها به مناسبت بزرگداشت هفته بهزیستی افزود: از سال ۹۴ منزل دار شدن خانوارهای با ۲ فرزند معلول در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: سهمیه استان در این بخش، ۱۷۴ واحد بود که با جذب سهمیه تکلیفی ۲۷۹ خانواده با ۲ فرزند معلول صاحب خانه شدند.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: ۱۵۷ واحد مسکونی مددجویان بهزیستی استان در سیل اخیر خسارت دیده که با تفاه منامه سپاه پاسداران، ساخت و تعمیر این واحدها کلید خورده است.

امینی افزود :۹۲۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی استان از تیرماه سال گذشته تاکنون از معافیت پرداخت بهای خدمات آب، برق، گاز و تلفن بهرمند شده‌اند.

وی اظهار داشت: امسال ۴۶ میلیارد ریال کمک‌های مردمی در حوزه کمک‌های غیردولتی در استان جذب شده است.
امینی ادامه داد: در جریان سیل اخیر چهار کامیون کمک‌های مردمی به استان‌های سیل زده کشور ارسال شده است.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: با توجه به شرایط نامناسب اقتصادی، بهره گیری از محل فروش ضایعات شرکت برق باختر، بیمارستان امیرالمومنین (ع) اراک و شرکت آلومینیوم در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.
امینی در ادامه افزود: یک هزار و ۱۴۲ اشتغالزایی مددجویی امسال ایجاد شده که از این تعداد ۵۹۹ شغل با دریافت ۱۱۲ میلیارد ریال تسهیلات بند یک تبصره ۱۶ بوده است.

وی اظهار داشت: ۹۸ درصد اعتبار اشتغالزایی بهزیستی استان در سال گذشته جذب شده است.
وی توضیح داد: ۲۲۵ میلیارد و ۲۸۲ میلیون ریال مشارکت های مردمی از تیرماه سال گذشته تاکنون توسط بهزیستی در استان مرکزی جمع آوری شده است.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی در ادامه گفت: ۳۳ مرکز اقامتی میان مدت معتادان در استان وجود دارد که ۱۷ مرکز در اراک واقع شده است.

امینی افزود: سال گذشته از مجموع ۹۳ کودک مراکز نگهداری استان، ۵۹ کودک به خانواده‌های متقاضی دارای شرایط واگذار شده است.

وی اظهار داشت: اکنون یک هزار و ۲۱ خانواده متقاضی پذیرش فرزند خوانده در پشت نوبت پذیرش فرزند خوانده هستند.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: ۲۳۲ کودک کار در استان وجود دارد که تعدادی از آنان اتباع خارجی هستند و از تیرماه سال گذشته مرکز حمایت از کودکان کار در استان مرکزی راه اندازی شده است.

وی اظهار داشت: از این تعداد کودک کار ۱۲۰ پرونده مربوط به کودکان کار ساوه است و تلاش برای ایجاد مرکز ساماندهی کودکان کار در این شهرستان در حال پیگیری است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: ۲۸ طرح عمرانی و ۷۲ فعالیت فرهنگی در هفته بهزیستی در این استان برگزار می‌شود.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان مرکزی نیز گفت: در طرح غربالگری اظطراب سنجی، ۲ هزار کودک زیر ۶ سال مورد بررسی قرار گرفتند که ۵۴۸ کودک مضطرب شناخته شدند.

«کیانوش امینی» افزود: از این تعداد کودک شناسایی شده ۳۱۸ کودک برای درمان توسط مشاور پذیرش شدند و باقی خانواده ها از گرفتن خدمات مشاوره که کمک هزینه یارانه‌ای هم دارد، خودداری کردند.

وی اظهار داشت: شهرستان‌های زرندیه، اراک، خمین و فراهان دارای مرکز اقامتی میان مدت معتادان در قالب ماده تبصر ۲ ویژه معتادان معرفی شده از سوی دستگاه قضائی هستند که خدمات دریافت می‌کنند.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان مرکزی گفت: ورود معتادان به مراکز اقامتی با شرط سنی زیر ۱۸ سال و بیش از ۶۵ سال است که در ابتدا غربالگری می‌شوند.

امینی افزود: این افراد داروی مورد نیاز ترک مواد مخدر را زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی دریافت می‌کنند.

۶۵ هزار توانجو در استان مرکزی از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند.

کد خبر 1715

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد