۱۵۰ مددجو بهزیستی خراسان جنوبی مشغول تولید اقلام بهداشتی هستند

بیرجند - ایرنا - مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: ۱۵۰ نفر از مددجویان و توان‌یابان زیر پوشش بهزیستی استان برای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا مشغول تولید اقلام بهداشتی هستند.

علی عرب نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد، ۶۲ توان‌یاب شاغل در شرکت تعاونی تولیدی حمایتی و کارگاه‌های تولید حمایتی و ۸۸ زن سرپرست خانوار و مددجوی بهزیستی مشغول تولید اقلام بهداشتی نظیر ماسک، محلول ضدعفونی و لباس ایزوله(گان) هستند.

وی گفت: ۳۰۰ عدد گان، ۶ هزار ماسک و سایر ملزومات بهداشتی به صورت روزانه از سوی این مددجویان و توان‌یابان تولید و عرضه می‌شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۹ کارگاه تولیدی حمایتی هم اکنون تحت نظارت بهزیستی خراسان جنوبی مشغول به کار هستند تصریح کرد: این واحدها و کارگاه‌های تولیدی در شهرستان‌های بیرجند، زیرکوه، قاینات و نهبندان قرار داشته و به نحو مطلوب کالاهای بهداشتی خود را در استان توزیع می‌کنند.

وی یادآور شد: حمایت از اقشار آسیب دیده و نیازمند که زیر پوشش بهزیستی قرار دارند، از مهمترین اولویت‌های سازمان از ابتدای شیوع کرونا در استان بوده که با توزیع بسته‌های معیشتی و اقلام بهداشتی و همچنین اشتغال این افراد محقق شده است.

عرب نژاد با بیان اینکه از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون خیرین خراسان جنوبی هفت میلیارد ریال به بهزیستی کمک کرده‌اند گفت: همچنین از محل اعتبارات بهزیستی کشور مبلغ یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در ۲ مرحله بیش از ۷ هزار بسته و ملزومات بهداشتی بین مراکز شبانه روزی نگهداری معلولان و مددجویان توزیع شده است.

وی افزود: علاوه بر این از محل اعتبارات ابلاغی بابت پیشگیری از آسیب‌های ویروس کرونا در معاونت امور توسعه پیشگیری مبلغ یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان به پایگاه‌های سلامت اجتماعی در شهرستان‌ها تخصیص داده شد که چهار هزار و ۷۹ بسته بهداشتی و هزار و ۳۰۰ پرس غذای گرم، ۱۵ هزار ماسک و سه هزار و ۵۰۰ عدد گان با همکاری ۱۶۲ همیار سلامت در ۱۰ پایگاه سلامت اجتماعی در محلات مختلف شهرستان‌ها تهیه و توزیع شده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: همچنین در حوزه اجتماعی و دفتر آسیب دیدگان اجتماعی تعداد ۱۸۰ کودک کار از آموزش‌های کارشناسان اورژانس در راستای مقابله با ویروس کرونا بهره‌مند شدند و بسته‌های بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده به مبلغ ۲۶۰ میلیون ریال دریافت کرده‌اند.

کد خبر 17068

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد