ارتباط دولت و مردم در سازمان بهزیستی هرگز قطع نشده است

نشست صمیمانه اعضای منتخب تشکل های مراکز مشاوره استان تهران و البرز با دکتر بهزاد وحید نیا معاون مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور و کارشناسان این حوزه؛صبح امروز در ساختمان ستاد بهزیستی کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل؛ در این جلسه که به منظور بیان مسائل و مشکلات مراکز مشاوره و هماهنگی هر چه بیشتر با معاونت مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی برگزار شد؛ مشکلات صدور و تمدید مجوز مراکز مشاوره، مسائل اقتصادی مراکز، توانمند سازی بنیه علمی  کارشناسان در مراکز مشاوره، موازی کاری نهادهای بالادستی، لزوم تربیت نیروی متخصص در زمینه کودک، نیاز سنجی های جدید با توجه به مسائل روز، برگزاری دوره های آموزشی و تخصصی، لزوم تدوین دستورالعمل جامع و قابل اجرا برای مراکز و... مسائل و پیشنهاد های مطرح شده در جلسه بودند.

دکتر وحید نیا با اشاره به ترسیم نقشه راه دفتر خدمات مشاوره و روانشناختی بهزیستی گفت: لزوم حرکت از بهزیستی فردی به بهزیستی اجتماعی و مداخلات فرد محور به مداخلات اجتماع محور ثابت شده است و در این راه نقش تعیین کننده تشکل ها به عنوان حلقه اتصال این خدمات بر کسی پوشیده نیست.

وی با اشاره به تفاوت بهزیستی با سایر ارگان ها گفت: تفاوت سازمان ما با سایر ارگان های دولتی در این است که ارتباط بین دولت و مردم در سازمان بهزیستی هیچگاه قطع نشده است و این موضوع از تعدد نهادهای غیردولتی و همکاری مطلوب آنها با ما به خوبی مشخص است. همچنین شبکه سازی و منتج شدن آن به یک شبکه کشوری که  در اجرا، نظارت صنفی بر خدمات، احقاق حقوق جامعه تخصصی، ایجاد بسترها  و سایر مواردی که کمک حال بهزیستی باشد؛ در تحکیم جایگاه خدمات روانشناختی در دولت بسیار موثر است.

معاون مشاوره  و امور روانشناختی بهزیستی در خصوص نظرات و درخواست های نمایندگان تشکل ها گفت: به تجربه ثابت شده است در جایی که ذی نفعان یک موضوع به صورت مستقیم ورود پیدا کنند با توجه به اشراف به موضوع و شناخت نقاط ضعف و قوت آن، بهتر نتیجه می گیرند و در تحکیم این نگاه در جامعه، تامین نیازها و پیشگیری از آسیب های موضوعی تخصصی تر عمل می کنند.

وی افزود :بر همین اساس درخواست ما این است که روش های برنامه ریزی و اجرا درخصوص  نظارت های صنفی خاص، رصد نقاط آسیب زننده، کیفی سازی خدمات، آموزش های توسعه ای، کار ورزی و... توسط تشکل ها مطرح و پیشنهاد داده شود تا توسط این معاونت  به آن پرداخته شود.

کد خبر 1700

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد