اقدامات مراکز روزانه توانبخشی بهزیستی استان اردبیل در ایام کرونایی

پیدایش ناگهانی ویروس کرونا و شیوع همه گیری (پاندمی )آن در سطح کشورهای جهان ، دولت ها را ناگزیر از تعلیق فعالیت های تجمعی و پرخطر کرد که کشور ما نیز بدلیل شیوع سریع آن از این قاعده مستثنی نبود.

شیوع سریع ویروس، موجب گردید تا پروتکل های بهداشتی و ایمنی با ضریب امنیت بسیار بالا و شدت تمام به اجراء در آید و در این بین و در راستای کاهش خطرات احتمالی و پیشگیری بموقع از بروز حوادث و اتفاقات منجر به فوت، سازمان بهزیستی کشور با ابلاغ بخشنامه های متعددی اقدام به تعطیلی مراکز آموزشی و توانبخشی روزانه خود نمود تا بلکه با ایجاد فاصله گذاری اجتماعی بتواند حجم عظیمی از افراد پرخطر و یا در معرض خطر را که با نقص ایمنی مواجه بودند، از تهدید های فراروی مصون سازد.

با این حال شیوع بیماری و تعطیلی مراکز روزانه استان هرگز نتوانست مجموعه این سازمان و مسئولین مراکز غیردولتی را از سایر رسالت های انسانی و نوع دوستانه خود منحرف سازد.

چراکه در جهت همگامی و همصدایی با آحاد جامعه و خیرین نیکوکارو همگام با پویش همدلی مومنانه ، مراکز استان اقدام به تامین، تهیه و توزیع اقلام بهداشتی و سبد غذایی در میان توانیابان مرکز خود نمودند تا شاید از این طریق بتوانند بخشی ازمشکلات معیشتی و اقتصادی خانواده های توانیابان که اکثراً از قشر ضعیف و محروم جامعه هستند، مرتفع سازند.

از سوی دیگر و در جهت جبران نیازهای آموزشی افراد تحت پوشش در مراکز غیردولتی و خانواده های آنان ، اقدامات موثری چون ارائه آموزش از راه دور در زمینه های مختلف ، محتواهای آموزشی و توانبخشی و نیز ارائه نکات بهداشتی در خصوص رعایت اصول بهداشتی بمنظور پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در شبکه های اجتماعی از سوی مراکز روزانه صورت گرفت.

کد خبر 16935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد