کرمان|حدود 10 هزار نفر در طی سال گذشته  در طرح  پیشگیری از معلولیت ها مورد حمایت قرار گرفتند

نشست خبری معاون پیشگیری بهزیستی استان کرمان با اصحاب رسانه به مناسبت آغاز هفته بهزیستی در محل سالن ارشاد اداره کل بهزیستی استان کرمان برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان مهدی نخعی معاون پیشگیری با تشریح آمار و عملکرد حوزه پیشگیری بهزیستی استان کرمان در سال 97 گفت : اصحاب رسانه، نشریات و روزنامه ها باید با اطلاع رسانی به موقع ، زمینه شیوع بسیاری از آسیب ها و معلولیت ها را در سطح جامعه به حداقل برسانیم .
نخعی با اشاره به ارائه خدمات رایگان در هفته بهزیستی اظهار داشت : خدمات  مشاوره و کارگاه های آموزشی ،مشاوره ژنتیک،کارزار رسانه ای پیشگیری از معلولیت ها برای والدین در دوران سالمندی ،درمان های رایگان در مراکز درمان اعتیاد ،ارائه بروشورها ،مشاوره پیش از ازدواج و پس از ازدواج درهفته بهزیستی انجام می شود .
وی با اشاره به اجرای طرح پیشگیری از معلولیت ها در استان کرمان عنوان کرد : حدود 500 هزار نفر در سال گذشته در طرح پیشگیری از معلولیت ها  شرکت که از این تعداد حدود 10 هزار نفر مورد حمایت قرار گرفتند .
معاون پیشگیری در ادامه خاطر نشان کرد  4 کارگاه سالمندی در راستای آگاه سازی و پیشگیری از معلولیت ها در این دوران در استان برگزار شد 
وی با بیان اینکه در حوزه ژنتیک  جزء استانهایی هستیم که زمینه انجام  فعالیت های تخصصی  در این استان فراهم شده اظهار داشت :  9 مرکز در استان کرمان در حوزه ژنتیک فعالیت دارندکه  در سال گذشته 850 میلیون تومان در این زمینه هزینه شده است.
معاون پیشگیری با تاکید بر دریافت خدمات مشاوره افراد و خانواده ها از مراکز مورد تایید نظام پزشکی بیان کرد :  خط 1480 با ارائه خدمات مشاوره رایگان به صورت تلفنی از 8 صبح تا 8 شب پاسخگوی همشهریان می باشد .
مهدی نخعی در بحث اعتیاد با بیان اینکه شرایط استان کرمان شرایط ویژه ای است خاطر نشان کرد :  با شناسایی 170 محله شهری و روستایی آسیب پذیردر استان حدود 100 هزار نفر از خدمات اجتماع محور در حوزه پیشگیری استفاده می کنند .
در پایان از بهره برداری مرکز اجتماع درمان مدار tc  در هفته بهزیستی خبر داد .


 

کد خبر 1681

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد