اختلال بیش‌فعالی در کودکان منجر به بروز اختلال خواب می‌شود

یک تیم بین‌المللی از محققان دریافتند، اختلال کم‌توجّهی - بیش‌فعالی(ADHD) اختلال بیش فعالی ممکن است منجر به بروز اختلال خواب در افراد مبتلا شود.

به گفته محققان، اختلال بیش‌فعالی در کودکان منجر به بروز اختلال خواب نیز می‌شود؛ برای پیدا کردن ارتباط بین ADHD و مشکلات خواب، محققان به سرپرستی دانشگاه فودان از مجموعه داده‌های بزرگ برای تنظیم مدل‌های آماری استفاده کردند.

اختلال کم‌توجّهی - بیش‌فعالی(ADHD) یک اختلال رفتاری رشدی است؛ معمولاً فرد توانایی دقّت و تمرکز بر روی یک موضوع را نداشته، یادگیری در او کند است و فرد از فعّالیّت بدنی غیرمعمول و بسیار بالا برخوردار است. 

تیم دانشگاه فودان همچنین تحقیقات تصویربرداری از ساختار مغز را انجام داده و دریافتند که علائم ADHD و اختلالات خواب ارتباط عصبی مشترکی دارند.

آنها دریافتند که علائم ADHD منجر به اختلال خواب می‌شود. هرچه علائم ابتلا به بیش‌فعالی شدیدتر باشد، مشکلات خواب بیشتری نیز به دنبال خواهد داشت.

تحقیقات گسترده در واقع نشان می‌دهد افراد مبتلا به اختلال بیش فعالی مبتلا به مشکلات و اختلالات خواب هم هستند.

به گفته لوو کیانگ، یکی از محققان این پژوهش، این تحقیقات مکانیسم همبودی ADHD و اختلالات خواب را نشان داده  است ضمن اینکه آنها همچنین ژن‌ها و ساختارهای مغزی مربوط به این مورد را یافته‌اند.

فنگ جیانفنگ، رئیس مؤسسه علوم و فناوری دانشگاه فودان گفت: این مطالعه می‌تواند به ایجاد درمان‌های جدید برای  اختلال بیش‌فعالی، کاهش علائم آن و مشکلات خواب کمک کند.

این تحقیقات در ژورنال Biological Psychiatry منتشر شده است.

کد خبر 16641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد