موردی مثبتی از ابتلا به کرونا در مراکز شبانه‌روزی بهزیستی استان کرمانشاه نداشته‌ایم/برگزاری پویش همدلی برای کمک به آسیب دیدگان از کرونا

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: با تلاش های صورت گرفته موردی از ابتلا به کرونا در مراکز تحت نظارت بهزیستی استان مشاهده نشده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استلن کرمانشاه، دکتر فاطمه رضوان مدنی در نشست خبری با اصحاب رسانه کرمانشاه با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور به تشریح خدمات بهزیستی استان طی مدت شیوع این بیماری پرداخت.

حتی یک مورد مثبت "کرونا" در مراکز شبانه روزی نداشتیم

 رضوان مدنی گفت: با شروع این بیماری در کشور چین و قبل از ورود آن به ایران، بخشنامه های متعددی از سوی سازمان بهزیستی جهت رعایت نکات بهداشتی به منظور حفظ جان و سلامت مددجویان به تمام استانها ابلاغ شد و از زمان ابلاغ این بخشنامه ها کارهای اجرایی آن در استان آغاز شد.

وی با اشاره به تعطیلی مراکز مختلف بهزیستی از جمله مهدکودک ها، مراکز حمایتی و... در ایام شیوع بیماری در کشور، گفت: تنها مراکز شبانه روزی در این ایام فعال بودند و رعایت نکات بهداشتی در این مراکز به شدت پیگیری می‌شود.

رضوان مدنی از ممنوعیت ملاقات‌ها و مرخصی‌ها در مراکز شبانه روزی بهزیستی خبر داد وافزود: در ایام شیوع بیماری کرونا مراکز بگونه ای مدیریت می‌شوند که نه کسی از آنها خارج و نه کسی به آنها داخل شود.

وی از تشکیل اتاق قرنطینه در هریک از مراکز شبانه روزی بهزیستی استان خبر داد وافزود: مددجویانی که به هر دلیل ناخوش احوال بوده و یا پس از ترخیص از بیمارستان(به دلیل بیماریهای دیگر) در این اتاق به مدت ۱۴ روز قرنطینه می شوند تا در صورت احتمال ابتلا به کرونا، بیماری به سایر مددجویان سرایت نکند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به تشدید اقدامات ضدعفونی در مراکز شبانه روزی بهزیستی در ایام شیوع کرونا گفت: دستگاه های مختلف از جمله بسیج و سپاه در این زمینه در بحث تامین مواد ضدعفونی کننده همکاری دارند تا بتوانیم ضدعفونی مستمر این مراکز را داشته باشیم.

وی افزود: تعویض ملحفه ها و اصلاح رژیم غذایی مددجویان مراکز به منظور تقویت سیستم ایمنی نیز با دقت در دستور کار قرار دارد.

رضوان مدنی با اشاره به استقرار تب سنج دیجیتالی و دستگاه سنجش اکسیژن شریانی در تمام مراکز شبانه روزی بهزیستی گفت: پرسنل مراکز موظف هستند در طول شبانه روز دو بار تب و اکسیژن شریانی خون مددجویان را اندازه گیری کنند و اگر مورد مشکوکی ملاحظه کردند، باید مددجو را در اتاق قرنطینه بستری و کادر درمان را مطلع کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: طی این مدت حتی اگر یک مورد مشکوک شناسایی می‌شد سریعا به مراکز درمانی انتقال و آزمایش کرونا برای مددجو انجام می شد تا اطمینان حاصل کنیم مددجویی مبتلا به کرونا نشده باشد.

رضوان مدنی تاکید کرد: این اقدامات سخت گیرانه در جهت پیشگیری از فاجعه در مراکز شبانه روزی بهزیستی صورت می‌گیرد، چرا که اگر یک مبتلا به کرونا داشته باشیم عمده مددجویان آن مرکز درگیر شده و با توجه به شرایط خاص جسمانی مددجویان فاجعه به بار می‌آید.

وی افزود: خوشبختانه با سخت گیری های صورت گرفته و تشدید نظارت ها و مراقبت ها تاکنون یک مورد مثبت کرونا در مراکز شبانه روزی بهزیستی استان گزارش نشده که جای قدردانی از تمام پرسنل زحمت کش این مراکز دارد.

تخصیص سرانه ۵۳۰ هزار تومانی به مراکز شبانه روزی جهت مقابله با "کرونا"

رضوان مدنی با اشاره به حمایت های مالی صورت گرفته از مراکز شبانه روزی استان در ایام شیوع کرونا، گفت: طی مدت شیوع بیماری جهت خرید دستکش، ماسک و گان سرانه ۳۰ هزار تومان به ازای هر مددجو به حساب مراکز شبانه روزی استان واریز شد.

این مسئول افزود: همچنین جهت تقویت مددجویان به لحاظ تغذیه و نیز حمایت مالی از پرسنل مراکز، سرانه ۵۰۰ هزار تومان دیگری به ازای هر مددجو، به حساب این مراکز واریز شد.

توزیع ۴۰۰۰ بسته غذایی میان "معتادان متجاهر" و حمایت بهداشتی از ۴۰۰ "کودک کار"

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در ادامه به ممنوعیت جمع آوری کودکان کار، معتادان متجاهر و... در ایام شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: اگر این افراد در یک مکان جمع آوری می شدند و یکی از آنها مبتلا بود، می توانست تمامی افراد را درگیر کند و به همین منظور طرح جمع آوری این افراد در ایام شیوع کرونا متوقف شد، اما ما نمی‌توانستیم نسبت به این اقشار جامعه بی تفاوت باشیم، بنابراین توزیع پک های بهداشتی و بسته های غذایی میان این افراد در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به شناسایی ۴۰۰ کودک کار در سطح استان گفت: به تمامی این کودکان پک های بهداشتی داده شد و علاوه بر این حمایت های مالی مختصری از خانواده این کودکان صورت گرفته و آموزش های بهداشتی لازم هم به کودکان و هم به خانواده های آنها داده شد.

رضوان مدنی تصریح کرد: در بحث معتادان متجاهر نیز به همین صورت توزیع پک های بهداشتی را داشته و علاوه بر آن بسته های غذایی نیز میان آنها توزیع شد که طی مدت شیوع کرونا تاکنون چهار هزار بسته غذایی توزیع شده است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در این ایام با توجه به تشدید فشارهای اقتصادی، از توجه به خانوارهای پشت نوبتی هم غافل نشدیم و تا حد امکان به این خانوارها هم کمک کردیم.

وی با اشاره به وجود ۱۵ هزار و ۴۹۰ پشت نوبتی بهزیستی گفت: با همکاری سازمان بهزیستی و بنیاد برکت مبلغ ۶۵۰ میلیون تومان به استان سهمیه داده شد تا به این افراد کمک شود.

برقراری ۲۱۰۰ تماس با «صدای مشاور» برای رهایی از استرس "کرونا"

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به مسئولیت بهزیستی استان در بحث کمیته حمایت های روانی و اجتماعی ستاد مدیریت و مقابله با کرونا استان، گفت: در همین راستا جلسات متعددی با انجمن روانشناسان و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد و برنامه های مختلفی در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به فعالیت سامانه "صدای مشاور" بهزیستی، گفت: مقرر شد افرادی که اضطراب و استرس ناشی از کرونا دارند با شماره ۱۴۸۰ صدای مشاور تماس گرفته و مشاوره های لازم را دریافت کنند که از ابتدای اسفند تاکنون تماس‌های گرفته شده با این مرکز سه برابر شده است.

وی از برقراری ۵۴۱۴ تماس با این مرکز در مدت شیوع کرونا خبر داد و افزود: از این تعداد ۲۱۲۹ مورد آن مربوط به ترس و استرس ناشی از کرونا بوده است.

رضوان مدنی تصریح کرد: در این ایام اورژانس اجتماعی ۱۲۳ هم آماده باش بود تا به افرادی که دچار مشکلات روانی ناشی از ترس و اضطراب کرونا هستند کمک کند که از شروع اپیدمی کرونا تاکنون اورژانس اجتماعی استان بیش از ۱۰ هزار ماموریت داشته است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: علاوه بر این اقدامات طی مدت شیوع بیماری، ۶۰ پیام آموزشی درقالب های مختلف و نیز ۵۰ کلیپ آموزشی تهیه شده و در فضای مجازی منتشر شده است.

رضوان مدنی همچنین از راه اندازی "سامانه خودارزیابی روانشناختی" کشور در ایام کرونا خبر داد و افزود: این سامانه به آدرس http://corona.behzisti.ir است که افراد می‌توانند به آن مراجعه کرده و در صورتی که علائم روانی ناشی از ترس و اضطراب دارند در این سامانه اعلام کنند و از این طریق با مشاوران سراسر کشور ارتباط برقرار کرده و توصیه ها و راهنمایی های لازم جهت کاهش استرس و اضطراب را دریافت می کنند.

مهدکودک های کرمانشاه ضربه اقتصادی بدی از "کرونا" خوردند

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به متضرر شدن بسیاری مشاغل و اصناف در ایام شیوع کرونا، گفت: متاسفانه در مجموعه بهزیستی نیز در ایام شیوع کرونا مهدکودک‌های ما با مشکلات مالی فراوان مواجه شدند.

وی یادآور شد: ۹۰ درصد مهدکودک های استان به صورت استیجاری است که بعضا مبالغ بالایی اجاره پرداخت می‌کنند، از سوی دیگر درآمد این مراکز که از محل شهریه است، با تعطیل شدن آنها عملا دچار مشکل شد و بسیاری از آنها هم اکنون توان پرداخت اجاره را ندارند.

رضوان مدنی از راه اندزای پویش همدلی برای بخشش اجاره بهای مهدکودک های استان خبر داد وافزود: با راه اندازی این پویش و درخواست از مالکان برای بخشش اجاره بها، تعدادی از آنها این لطف و بخشش را داشتند، اما برخی هم از اجاره خود نگذشتند که تلاش ها ادامه دارد تا این تعداد را هم راضی به بخشش کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه تامین نیاز نیازمندان و مددجویان بهزیستی با بودجه دولتی امکان پذیر نیست، گفت: تقاضای ما از مردم این است که پای کار آمده و با کمک های خود از مددجویان و مراکز بهزیستی حمایت کنند.

وی افزود: اگر هر کارمند دولت تنها چهار رقم آخر حقوق ماهانه خود که به هزار تومان هم نمی رسد را کمک کند، مبلغ خوبی می شود و بهزیستی می تواند بخشی از نیاز مددجویان را مرتفع کند.

پشت نوبتی‌های "جهیزیه" را صفر کردیم/ تحویل ۱۲۰۰ واحد مسکونی به مددجویان در سال گذشته

رضوان مدنی در ادامه گریزی هم به فعالیت های بهزیستی استان در سال گذشته داشت و افزود: سال گذشته اقدامات خوبی در بحث تهیه جهیزیه صورت گرفت و توانستیم تمام پشت نوبتی های خود را صفر کنیم.

وی افزود: سال گذشته ۱۰۳۷ مورد جهیزیه و کمک هزینه تهیه جهیزیه به مددجویان داده شد که از این تعداد ۶۹۷ مورد جهیزیه هر کدام شامل ۱۲ قلم کالای اساسی به ارزش یازده میلیون تومان به مددجویان اعطا و ۴۵۰ مورد کمک هزینه تهیه جهیزیه نیز به مبلغ هر کدام دو میلیون تومان بصورت نقدی پرداخت شد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه همچنین از تحویل ۱۲۴۷ واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان در سال گذشته خبر داد.

وی تعهد اشتغال بهزیستی استان در سال گذشته را ۲۲۰۰ مورد اعلام و تصریح کرد: خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته سال گذشته ۲۳۵۷ شغل برای مددجویان استان ایجاد کردیم

کد خبر 16346

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد