اصفهان| لنجان| افتتاح دومین مرکز کاهش آسیب( موبایل سنتر) استان در شهرستان لنجان

صبح امروز با حضور معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان و مسئولین محلی دومین مرکز کاهش آسیب( موبایل سنتر ) استان در شهرستان لنجان افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان لنجان، « سید اصغر فیاض » معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اصفهان  در این مراسم ابراز داشت: بهزیستی و سایر دستگاه‌های مسئول، باید معتادانی که به صورت مخفیانه اقدام به تزریق مواد مخدر می‌کنند را شناسایی کنند و خدمات مورد نیاز را برای پیشگیری از انتقال و کنترل بیماری به معتادان متجاهر و تزریقی ارایه دهند.

سید اصغر فیاض گفت: موبایل سنترها در راستای ارایه خدمات به معتادان متجاهر تزریقی، راه اندازی شده‌اند و کارشناسان متخصص این مراکز سیار، با مراجعه به پاتوق معتادان متجاهر که دسترسی به آنها سخت است، خدمات مورد نیاز را با تفکر کنترل و مدیریت گسترس پیامدهای این بیماری بخصوص بیماری ایدز، به افراد حاضر در این پاتوق ها ارائه می کنند.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: افرادی که در قالب تیم موبایل سنتر در پاتوق‌های معتادان حضور پیدا می‌کنند، ضمن آموزش شیوه های پیشگیری از رفتارهای پرخطر و  انجام تست اچ ای وی؛ در صورت لزوم، معتادان متجاهر را به درمانگاه هدایت می‌کنند و خدمات مورد نیاز پیشگیری و کنترل بیماری ایدز را به آنان ارایه می‌دهند.

 وی در پایان اظهار داشت: امیدواریم با فعالیت موبایل سنتر شهرستان لنجان شاهد کاهش آسیب‌های ناشی از  اعتیاد در این شهرستان باشیم.

خاطر نشان می گردد بعد از این مراسم با حضور معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان، مرکز مشاوره تخصصی خانواده و ازدواج بهروان، طرح گروه همیار زنان سرپرست خانوار، 22 طرح مسکن و 50 طرح اشتغال مددجویی به بهره برداری رسید.

منبع: روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان لنجان

کد خبر 1631

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد