هرمزگان| ایجاد 5 هزار فرصت شغلی برای مددجویان بهزیستی هرمزگان

مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان گفت: در شش سال اخیر 5 هزار فرصت شغلی برای مددجویان سازمان از طریق تسهیلات خوداشتغالی ایجاد شده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ غلامحسین رنجبر که در جمع کارآفرینان و کارفرمایان سخن می گفت ، ضمن تبریک هفته بهزیستی و دهه کرامت ، همراهی و همدلی کارفرمایان در بکارگیری جامعه هدف بهزیستی را ارج نهاد و تصریح کرد : معلولین و مددجویان بهزیستی در همه عرصه ثابت کرده اند توانمندند و این واقعیت را با موفقیت در عرصه های مختلف به اثبات رسانیده اند.

مدیر کل بهزیستی استان همچنین از ایجاد یک هزار و 229 شغل در استان در سال گذشته خبر داد و اظهار داشت : ایجاد اشتغال پایدار و توانمندسازی مددجویان از مهمترین اولویت های بهزیستی است و این مهم از طریق پرداخت تسهیلات کسب و کار خرد ، مشاغل خانگی ، مشاغل روستایی ، بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی ، جبران عدم کارایی ، تشکیل گروهای همیار و اعطای کمک های بلاعوض محقق شده است.

وی اظهار کرد: مشوق‌های حمایتی بیمه‌ای، یارانه ارتقای کارایی معلولان و تسهیلات خود اشتغالی و کارفرمایی از مشوق‌های حمایتی سازمان در راستای تسهیل اشتغال جامعه هدف به‌شمار می‌رود؛ در واقع بهزیستی نسبت به شناسایی نیازهای فردی جامعه هدف اقدام کرده و بعد از اولویت‌بندی، برنامه آموزش‌های شغلی توسط تیم‌های تخصصی را ارائه می‌دهد.

رنجبر یادآور شد: سازمان بهزیستی دستگاه توانمندساز است و خروج تدریجی مددجویان از چرخه حمایت را در دستور کار خود دارد اما نگاه بهزیستی قطع مستمری نیست بلکه بهزیستی تا حصول اطمینان از استقلال مالی و ایجاد اشتغال پایدار همچنان حامی معلولین و مددجویان خواهد بود.

در پایان با اهدای لوح از همراهی کارفرمایان و کارآفرینان تجلیل شد.

کد خبر 1625

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد