قزوین |آسیب‌های اجتماعی به‌مرور زمان به‌روز می‌شود

استاندار قزوین گفت: آسیب‌های اجتماعی به‌مرور زمان به‌روز می‌شود و بهزیستی نیز باید در مقابله با این آسیب‌ها به‌روز عمل کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین، عبدالمحمد زاهدی در مراسم افتتاحیه اولین اورژانس اجتماعی شبانه‌روزی که در دفتر استاندار برگزار شد، تصریح کرد: نوع فعالیت بهزیستی، عاطفی است بنابراین بهزیستی کار سختی را برعهده دارد که نمی‌توان به‌عنوان شغل به آن نگاه کرد.

وی افزود: تمام ارباب‌رجوع‌های این سازمان آسیب دیده‌اند، اغلب افرادی که درگیر آسیب‌های اجتماعی هستند آلام و غم و رنج مختلفی را می‌بینید و توانمند کردنشان سخت است.

استاندار قزوین اظهار کرد: اورژانس اجتماعی در ابعاد مختلفی فعال است و شناخت افراد دارای مشکل به‌تناسب راحت‌تر است چراکه اغلب خود افراد مراجعه می‌کنند، در حوزه توان‌بخشی نیز مددجو در اختیار شماست و شناسایی‌شده اما در بخش پیشگیری این‌طور نیست.

وی تأکید کرد: در بخش پیشگیری خانواده و جامعه باید افراد را شناسایی کنند، بسیاری از بیماری‌ها تا زمانی که مزمن نشود خانواده‌ها به آن توجه نمی‌کنند، درحالی‌که با دیدن ناهنجاری کوچک باید نگران شوند.

زاهدی تصریح کرد: در حوزه معلولیت و مشکلات روانی پنهان‌کاری در جامعه وجود دارد، در بسیاری از موارد نیاز است که افراد به روانشناس مراجعه کنند اما رغبتی به مراجعه ندارند.

وی تأکید کرد: درمجموع می‌توان گفت کار شما پیدا کردن ارباب‌رجوع است، افراد وقتی بیمار می‌شوند به بیمارستان مراجعه می‌کنند اما در موضوع روان این‌گونه نیست و کار سخت است.

استاندار قزوین اظهار کرد: هر چه پیش می‌رویم آسیب‌های اجتماعی و معلولیت تنوع بیشتری پیدا می‌کند، یک‌زمان معلولیت طبیعی بود یا بر اثر حوادث و سقوط از بلندی رخ می‌داد اما امروزه تنوع زیاد است و بخش‌های مختلفی اضافه می‌شود.

وی عنوان کرد: در حوزه اعتیاد نیز همین است و هر روز مواد مخدر جدیدی عرضه و در واقع یک پدیده جدید روزانه اضافه می‌شود.

زاهدی بیان کرد: در کنار اقداماتی که برای آسیب‌ها صورت می‌گیرد نیاز است که بهزیستی در حوزه توانمندی ورود جدی‌تری داشته باشد و آموزش‌هایی ازجمله آموزش مهارت زندگی را در دستور کار خود قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: اگر معلولی احساس مفید بودن داشته باشد این موضوع در روحیه‌اش تأثیر می‌گذارد، همچنین فردی که آسیب روانی دیده اگر احساس مفید بودند کند آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد بنابراین باید موردتوجه قرار بگیرد.

 استاندار یادآور شد: من قبول دارم اعتبارات بهزیستی به میزانی که باید باشد نیست و آسیب‌ها روزبه‌روز بیشتر است، تا جایی که ممکن است کمک به بهزیستی انجام می‌شود چراکه وظیفه‌داریم از این نهاد حمایت کنیم.

کد خبر 1614

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد