نیمی از جمعیت سالمند کشور در تهران زندگی می کنند

مجتمع ستارگان درخشان در مجموعه ای به وسعت ۲۵هزار و ۵۷۰ متر مربع در ۴بلوک و ۴۸سوئیت دو تخته بنا شده است.این مرکز به پیشرفته ترین تجهیزات درمانی و پزشکی، فیزیوتراپی،کاردرمانی،روانشناسی و...مجهز شده است و مدیران هر بخش بیش از ۳۵سال سابقه مدیریتی دارند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، دکتر داریوش بیات نژاد مدیر کل بهزیستی استان تهران در مراسم افتتاح مجتمع توانبخشی و مراقبتی شبانه روزی سالمندان «ستارگان درخشان» با اشاره به افزایش نرخ سالمندی در کشور گفت:افزایش سالمندی در کشور موجب ایجاد هزینه های همه جانبه به ویژه در عرصه های بهداشتی و درمانی شده است و در حدود ۷/۵میلیون نفر از جمعیت کشور سالمند هستند که نیمی از این جمعیت در استان تهران زندگی می کنند که این رشد نهایت توجه را می طلبد.
وی با اشاره به نیازهای متنوع درمانی، بهداشتی، روحی، روانی و ...سالمندان؛ ایجاد چنین مرکزی را- که در شأن نظام و پاسداران عزیزمان است- نشان دهنده توجه به تمامی این نیاز ها دانست.

مدیر کل بهزیستی استان تهران گفت:در حوزه سالمندی ۹۶مرکز در تهران وجود دارد که به ۶هزار سالمند خدمات ارائه می دهند. همچنین درحدود ۱۴هزار سالمند در استان تهران، پشت نوبت دریافت خدمات هستند.

خدمت به سالمندان فریضه ای برای همه ماست


دکتر مشایخی مدیر مجتمع توانبخشی و مراقبتی شبانه روزی سالمندان «ستارگان درخشان» در مراسم افتتاح این مجتمع در خصوص ضرورت و اهمیت ایجاد چنین مرکزی در سپاه پاسداران گفت:در ارگان انقلابی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، افراد و رزمندگانی به سالمندی رسیده اند که روحیات خاص خود را دارند و تفاوت های ویژه ای با دیگر سالمندان دارند.


وی افزود: من از سال ۶۱ و در بیش از ۱۲عملیات جنگی در کنار آنان بوده ام و از نزدیک با درد و رنجشان آشنا هستم و خدمت به آنها را به عنوان یک فریضه بر خود واجب می دانم. کسانی که حتی در تولد فرزندانشان در کنار خانواده حضور نداشته اند و هم نفس شهدا هستند و همه باید به هم کمک کنیم تا این فریضه انجام دهیم.


مدیر مجتمع ستارگان درخشان با اشاره با اینکه این مرکز به عنوان پایلوت راه اندازی شده است تا به تمامی استان های کشور تعمیم یابد، افزود: تدابیر و سیاست های سپاه پاسداران در خصوص سالمندان در چهار محور حفظ و ارتقای کیفیت زندگی سالمندان، حفظ استقلال آنان در کانون گرم خانواده، ارائه خدمات استاندارد و اثر بخش و ارائه خدمات بی منت و حفظ کرامت انسانی سالمندان خلاصه می شود.


دکتر مشایخی گفت:مجتمع ستارگان درخشان در مجموعه ای به وسعت ۲۵هزار و ۵۷۰ متر مربع در ۴بلوک و ۴۸، سوئیت دو تخته بنا شده است. این مرکز به پیشرفته ترین تجهیزات درمانی و پزشکی، فیزیوتراپی، کاردرمانی، روانشناسی و...مجهز شده است و مدیران هر بخش بیش از ۳۵سال سابقه مدیریتی دارند.


وی در پایان سخنانش؛ تشکیل اتاق فکر، تدوین نظام جامع خدمات سالمندی و تدوین نقشه راه برای سالمندان را  به عنوان سه پیشنهاد ویژه به معاونت توانبخشی سازمان بهزیستی ارائه داد.

کد خبر 1611

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد