گلستان؛ پیشتاز مشارکت مردمی و توسعه خدمات بهزیستی در کشور

به گزارش روابط‌عمومی بهزیستی استان گلستان، در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و واگذاری بخشی از خدمات اجتماعی به بخش غیردولتی، بهزیستی گلستان توانسته با اقدامات مؤثر، نقش برجسته‌ای در توسعه خدمت‌رسانی به جامعه هدف ایفا کند.

محمد شایسته، معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی گلستان در نشست شورای اداری استان با حضور مهندس علیرضا انجلاسی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور و دکتر محمدکریم آریا، مشاور رئیس سازمان در امور مجلس، به تشریح دستاوردهای استان پرداخت.

وی اعلام کرد که در استان گلستان ۵۶۳ مرکز و مؤسسه دولتی دارای مجوز فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۱۴۶ مرکز روزانه و شبانه‌روزی به مددجویان، کودکان، معلولین و افراد نیازمند خدمات ارائه می‌دهند و هم‌اکنون 5067 مددجو در این مراکز پذیرش و خدمات دریافت می کنند.

شایسته افزود: «بخش مشارکت‌های مردمی و ظرفیت‌های اجتماعی-فرهنگی استان در شش‌ماه نخست سال جاری موفق به کسب رتبه اول کشور شد و رشد کلی فعالیت‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵۶ درصد گزارش شده است. این موفقیت‌ها بر پایه ۱۲ راهبرد محوری از جمله مرزگرایی و فرصت‌آفرینی اجتماعی محقق شده است.

وی با اشاره به صدور مجوزهای متوازن اظهار داشت: تاکید بر صدور مجوزها در شهرستان‌ها، شهرهای کوچک و روستاها بوده تا دسترسی به خدمات به صورت متوازن افزایش یابد.

در حوزه حمایتی، شایسته خاطرنشان کرد: ۲۳۶ جهیزیه برای زوجین آماده شده که با مشارکت خیرین و موسسه گلشن ارزش هر جهیزیه حدود ۹۰ میلیون تومان است و بخشی از منابع از سوی کشور تأمین شده است.

وی همچنین درباره استفاده از ظرفیت‌های برون‌سازمانی گفت: «تفاهم‌نامه‌هایی با سازمان اموال تملیکی، ستاد اجرایی فرمان امام، بسیج سازندگی سپاه و دیگر نهادها منعقد شده تا منابع و امکانات لازم برای خدمت‌رسانی فراهم شود.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی گلستان با اشاره به طرح خادم‌یاران (داوطلبان) گفت: گلستان به عنوان پایلوت این طرح فعال است و بیش از ۴۰۰۰ داوطلب خادمیار در استان به مردم خدمات ارائه می‌کنند. در بندرگز، ۳۰۰ داوطلب خادمیار در حوزه‌های پزشکی، پرستاری، وکالت و سایر خدمات به مددجویان خدمات غیرنقدی و داوطلبانه ارایه می دهند. تاکنون ۴۸۶ داوطلب در سامانه پرسلاین بهزیستی ثبت نام کرده اند در آبان ماه سالجاری ۱۷۱۰ خدمت غیرنقدی انجام شده است.

شایسته در پایان تأکید کرد که هدف اصلی این اقدامات، گسترش خدمت‌رسانی، افزایش مشارکت مردمی و به‌کارگیری ظرفیت‌های خارج از سازمان برای کاهش نیازهای مردم و ارتقای کارآمدی خدمات است.

کد خبر 160412

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد