تهران| ری| شهرری قطب درمان معتادان متجاهر است

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری با اشاره به اینکه شهرری قطب درمان معتادان متجاهر است گفت: در آینده با وجود ظرفیت ۹ هزار نفره مراکز نگهداری معتادان متجاهر ۲ هزار نفر دیگر نیز به ظرفیت آن افزوده می‌شود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی ری، مینا رجایی امروز در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته بهزیستی با اشاره به افزایش 30 درصدی مشارکت‌های مردمی اظهار داشت: در سال جاری 44 میلیون تومان کمک نقدی و 1.5 میلیارد تومان کمک غیرنقدی از طریق مشارکت مردمی جذب شده است.

وی بیان کرد: در طرح حامی 290 کودک با 71 میلیون تومان اعتبار تحت حمایت قرار گرفتند و در ماه مبارک رمضان نیز 2 هزار و 500 سبد غذایی به افراد تحت پوشش سازمان توزیع شد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری همچنین افزود: تعداد مهدکودک‌های دارای مجوز شهرستان ری از 24  واحد به 36  واحد رسیده و همچنین  تعداد کودکان پذیرش شده در این واحدها هزار و 726 نفر است که این تعداد نسبت به شاخص موردنظر و تعریف شده بسیار ناچیز است.

رجایی ادامه داد: تلاش داریم تعداد مهدهای کودک را ارتقا بخشیم چرا که این میزان در مقایسه با کشور توسعه‌یافته که 80  تا 90 درصد کودکان آن از خدمات آموزشی و فرهنگی در سن زیر 6 سال استفاده می‌کنند به هیچ عنوان برابری نمی‌کند.

وی سپس با اشاره به اینکه شهرری قطب درمان معتادان متجاهر است تصریح کرد: در آینده با وجود ظرفیت 9 هزار نفره مراکز نگهداری معتادان متجاهر 2 هزار نفر دیگر نیز به ظرفیت آن افزوده می‌شود که در این راستا در طرحی مشترک که استانداری و بهزیستی در زمینه ساماندهی کودکان کار و خیابانی در استان تهران آغاز شده است نیز سهیم شدیم.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری گفت: در این طرح با هم‌افزایی ادارات توسط دو کلینک غیردولتی و دولتی که در زمینه جمع‌آوری و ساماندهی کودکان کار فعالیت داشتند که مقرر شد شهرداری با تأمین فضای مناسب بهزیستی را همراهی کند اما از این امر سرباز زد و سبب تأخیر آن شد.

رجایی در ادامه با اشاره به اهمّ فعالیت‌های در حال اجرا در هفته بهزیستی افزود: بازید از مرکز نگهداری کودکان تحت پوشش، آموزش پیشگیری از اعتیاد و اجرای برنامه آگاه‌سازی بیماری‌های ژنتیکی برای نمازگزاران حرم عبدالعظیم حسنی(ع) با هماهنگی تولیت حرم، دیدار با خانواده معظم شهدا و حضور کارشناس بهداشت در مهدکودک‌ها جهت سنجش قد و وزن و رشد کودکان از مهم‌ترین اقدامات ما در این هفته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاهی به منظور عرضه دستاوردهای مددجویان به ویژه در زمینه صنایع دستی در راستای جامعه هدف سازمان بهزیستی در کاروانسرای شاه عباسی نیز از دیگر برنامه‌ها در هفته بهزیستی در شهرری است.

منبع: تسنیم

کد خبر 1598

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد