تهران| ورامین| 4هزار معلول تحت پوشش بهزیستی ورامین قرار دارند

رئیس بهزیستی ورامین گفت: ۴ هزار معلول پرونده دار از حمایت‌های بهزیستی شهرستان برخوردار هستند که از این تعداد بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر به دلیل شدت معلولیت مستمری ماهیانه دریافت می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی ورامین،اعظم هراتی به مناسبت هفته بهزیستی در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر ۴ هزار معلول در شهرستان ورامین شناسایی شده اند که از این تعداد بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر به دلیل معلولیت شدید و نداشتن درآمد ثابت و کافی مستمری ماهیانه دریافت می‌کنند ،۱۵ خانواده از کمک هزینه نگهداری و ۱۵ خانواده دارای معلول از خدمات مراقبین غیر رسمی استفاده می‌کنند.
وی اظهار داشت: سه مرکز شبکه خانواده در شهرستان ورامین از ۶۰ کودک بی سرپرست ۶ تا ۱۷ ساله نگهداری کرده و تمامی خدماتی که یک کودک درخانواده می‌تواند از آن بهره ببرد، برخوردار می‌شود.
وی افزود: هم اکنون ۵ مرکز شبانه روزی، ۴ مرکز اورژانس اجتماعی، ۹ مرکز توانبخشی، ۸ مرکز ترک اعتیاد سرپایی، ۷ مرکز اقامتی، ۴ مرکز مشاوره و ۱۸ مهد کودک خدمات تخصصی خود را به افراد تحت پوشش و توانخواهان بهزیستی ارائه می‌دهد.
هراتی یکی از نیازهای معلولان را اشتغال اعلام کرد و خاطرنشان کرد: آن دسته از معلولانی که در مراکز فنی و حرفه‌ای کسب مهارت کرده و دارای مجوز فعالیت هستند می‌توانند از تسهیلات بانکی تا سقف ۱۵ میلیون تومان برخوردار شده و در صورت بیمه خویش فرمایی از ۱۱ تا ۲۳ درصد معافیت حق بیمه برخوردار می‌شوند.
رئیس بهزیستی ورامین اضافه کرد: علاوه بر این، آن دسته از کارفرمایانی که نسبت به جذب نیروی کار معلول اقدام کنند، از پرداخت ۲۳ درصد حق بیمه ویژه کارفرما معاف می‌شوند و حق بیمه معلولان را بهزیستی پرداخت می‌کند.
وی گفت: بهزیستی شهرستان ورامین در سال گذشته به منظور کمک به بازشنوایی افراد ناشنوا، هزینه کاشت حلزون ۴ نفر را به مبلغ هر یک ۴۰ میلیون ریال تأمین کرد.
هراتی بیان کرد: در حال حاضر تعدادی از معلولان تحت پوشش بهزیستی ورامین در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول ادامه تحصیل می‌باشند که کلیه هزینه‌های تحصیل این افراد توسط بهزیستی تأمین می‌شود.
وی تصریح کرد: به منظور حمایت از خانواده‌های روستایی تحت پوشش بهزیستی، طرح توانمند سازی مبتنی بر جامعه در شهرستان ورامین اجرا شد که طی آن ۷۷۰ نفر از ۳۳ روستا، تحت پوشش تسهیل گران بهزیستی قرار گرفته و از خدمات توانمند سازی بهزیستی برخوردار شده اند.
وی افزود: به منظور حمایت از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی، کار بیمه بازنشستگی ۱۰۲ نفر از این افراد تأمین شده و این افراد بعد از ۱۰ سال بازنشسته شده و بی نیاز از حمایت بهزیستی، از خدمات بیمه بازنشستگی برخوردار می‌شوند.
وی همچنین از ارائه سمعک، ویلچیر، عصا، ارجاع به مراکز گفتار درمانی و کاردرمانی، پرداخت هزینه‌های حق پرستاری معلولان ضایعه نخاعی، ارائه پلاک خودرو ویژه معلولان، تعمیر مسکن و مناسب سازی منزل به عنوان بخشی از خدمات بهزیستی ورامین به معلولان یاد کرد.
رئیس بهزیستی ورامین با تأکید برلزوم مناسب سازی معابر شهرستان برای تردد معلولین گفت: به منظور رفع مشکلات مربوط به معابر، ورودی ادارات و نهادها و خیابان‌های ورامین، کمیته مناسب سازی معابر هر ماهه به ریاست فرماندار تشکیل و تصمیمات مناسب و اقدامات عملی در رفع مشکلات مربوط به تردد معلولان اتخاذ می‌شود.
۲۱ تا ۲۷ تیرماه هفته بهزیستی نامگذاری شده است.
ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است

کد خبر 1596

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد