تهران| جمعیت سالمندی تهران 2 برابر میانگین کشوری/ 13900 سالمند پشت نوبت دریافت خدمات

مدیرکل بهزیستی استان تهران با بیان این‌که جمعیت سالمندی در استان تهران دو برابر استان‌های دیگر است، گفت: 13 هزار و 900 سالمند در استان تهران پشت نوبت دریافت خدمات هستند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، بیات‌نژاد در مراسم افتتاح «مجتمع توانبخشی و مراقبتی ستارگان درخشان »سپاه پاسداران با اشاره به ضرورت ایجاد مراکز توانبخشی، گفت: در ۵۰ سال اخیر تحولات و تغییرات توسعه‌ای در عرصه اقتصادی و اجتماعی ، دنیا و کشور ما را تحت تاثیر قرار داده است به طوری که شاهد کاهش باروری و افزایش سالمندی در کشور بوده‌ایم.

وی با بیان این‌که این تغییرات باعث شدند در جمعیت کشور تحول صورت بگیرد و هزینه‌های همه‌جانبه‌ای را ایجاد کند، اظهار کرد: روبرو شدن با سالمندی واقعیتی اجتناب‌ناپذیر است و باید این هشدار را بدهیم که اگر به واقعیت‌های موجود توجه نکنیم دچار بحران خواهیم شد.

بیات‌نژاد با بیان این‌که موضوع سالمندی به شرایط بازنشستگی و وضعیت عمومی جسمی و روانی فرد مرتبط است، تصریح کرد: سن سالمندی در برخی از کشورها از حدود ۶۰ سالگی شروع می‌شود و دارای دسته‌بندی‌های مختلفی است.

مدیرکل بهزیستی استان تهران با بیان این‌که براساس آخرین سرشماری در سال ۱۳۹۵ در کشور ۷.۵ میلیون نفر سالمند وجود داشت، ادامه داد: این رقم معادل حدود ۹.۲ درصد جمعیت کشور است این در حالی است که این رقم در استان تهران نزدیک به ۱۹ درصد است. به عبارتی دیگر جمعیت سالمندی در استان تهران دو برابر جمعیت سالمندی استان‌های دیگر است.

وی با اشاره به این‌که این رقم تا سال ۲۰۵۰ تا ۳۰ درصد افزایش می‌یابد، ادامه داد: نیازهای سالمندان ابعاد مختلف درمانی، بهداشتی، تفریحی، اجتماعی و … را شامل می‌شود و باید همه این ابعاد را مورد توجه قرار داد.

به گفته بیات‌نژاد، در استان تهران در حوزه سالمندی ۹۶ مرکز شبانه‌روزی ایجاد شده است که به بیش از ۶۰۰۰ سالمند در این مراکز سرویس داده می‌شود.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان تهران ، ۹۷۴ سالمند مجهول‌الهویه در استان تهران در مراکز شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند.

وی با اشاره به این‌که ۳۴ میلیون تومان حق ویزیت در منزل برای سالمندان پرداخت می‌شود، اظهار کرد: چهار مرکز خدمات در منزل نیز برای ۱۷۸ نفر مشغول فعالیت است. همچنین سازمان بهزیستی ماهانه بیش از یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان برای یارانه سالمندان حاضر در مراکز هزینه پرداخت می‌کند.

بیات‌نژاد در پایان این را هم گفت: بیش از ۱۳ هزار و ۹۰۰ سالمند در استان تهران پشت نوبت دریافت خدمات هستند.

کد خبر 1595

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد