افتتاح ۳۶ طرح خود اشتغالی در هفته بهزیستی

مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت : به مناسبت هفته بهزیستی ۳۶ طرح خود اشتغالی با اشتغال زایی ۵۲ نفر از جامعه هدف سازمان در زمینه های تراشکاری، زنبورداری، سوپرمارکت، دامداری، وتولیدی پوشاک، آلومینیوم کاری، روکشی مبلمان، شیشه بری، تولیدی کیک و کلوچه و ... افتتاح می شود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی افزود : ۱۹ طرح خود اشتغالی  با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال  در شهرستان زنجان ۵ طرح در شهرستان خدابنده و ۲ طرح نیز در شهرستانهای ابهر، خرمدره، خدابنده، طارم، ایجرود، سلطانیه و ماهنشان افتتاح می گردد.

وی تصریح نمود : تسهیلات پرداخت شده به طرحهای خود اشتغالی از مانده اعتبار سال ۹۷ (بند ج تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۹۷ ) می باشد که سقف پرداخت تسهیلات برای هرکدام از معلولین و مددجویان ۲۰۰ میلیون ریال است  که این تسهیلات به صورت قرض الحسنه با کارمزد ۴ درصد و بازپرداخت ۵ سال می باشد.

وی یادآور شد در سال ۹۷ به ۵۸۴ نفر از جامعه هدف  فرصت شغلی ایجاد شد که از این تعداد ۳۸۶ نفر از طریق پرداخت تسهیلات قرض الحسنه بوده و ۱۹۸ نفر نیز از طریق سایر منابع از جمله تسهیلات قرض الحسنه بلاعوض، گروههای همیار مراکز غیردولتی، cbr بوده است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد : تسهیلات قرض الحسنه سال ۹۸ در حال حاضر به بانکهای عامل ابلاغ نگردیده است و و سقف پرداخت تسهیلات در سال ۹۸ با توجه به افزایش تورم به ۵۰ میلیون تومان افزایش یابد و همچنین پیش بینی می شود ۶۰۰۰ نفر از این طریق بتوانند به باز توانی برسند.  

وی با اشاره به نقش آموزش در ارتقا دانش وبهبود کسب و کار جامعه هدف بهزیستی خاطر نشان کرد : طبق تفاهم نامه با فنی و حرفه ای و آموزش مهارتهای حرفه ای رایگان، شناسایی معلولان و مددجویان جویای شغل انجام می پذیرد.

کد خبر 1591

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد