کردستان| دولت توجه ویژه ای به اقتصاد روستایی دارد

معصومه ابتکار در سفر به کردستان گفت: در راستای حمایت از فعالیت‌های روستاییان برنامه ریزی های خوبی انجام شده است.

معاون رییس جمهور در امور زنان کهبرای بازدید از طرح تامین خرد به روستای نوره در شهرستان سنندج سفر کرده بود گفت: در راستای حمایت از فعالیت‌های روستاییان برنامه ریزی های خوبی انجام شده است.

وی با اشاره به نقش اساسی   روستاییان بخصوص زنان و دختران در اقتصاد، هویت و فرهنگی ما دارد تاکید کرد حمایت‌هایی هم که در این راستا از روستائیان می شود بیشتر و موثرتر از نقاط شهری خواهد بود

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به هدف ارزشمند صندوق های اعتباری خرد برای توانمندسازی زنان روستایی در استان های مختلف کشور یادآور شد: زنان عضو این صندوق‌ها علاوه بر دریافت خدمات فنی و آموزشی، می توانند از تسهیلات بانکی نیز برای توانمندسازی خود و توسعه طرح های خوداشتغالی استفاده کنند.

 معصومه ابتکار خطاب به بانوان روستایی کردستانی عضو این صندوق ها گفت: شما می توانید از ظرفیت ها و پتانسیل های این منطقه از جمله فرآوری محصولات کشاورزی، بوم‌گردی، گردشگری، توسعه و ترویج لباس های سنتی و قومی و غذاهای بومی محلی برای ایجاد اشتغال بهره بگیرید.

وی خاطر نشان کرد مسئولان استانی هم برای برپایی نمایشگاه  و بستر ارائه و عرضه مستقیم تولیدات بانوان قول مساعد داده اند.

اسعد فهیمی مدیر شعب بانک کشاورزی کردستان نیز در این بازدید گفت: طرح تامین مالی خُرد زنان روستایی از سال ۸۲ در استان کردستان کلید خورده و تاکنون ۸۶۰ گروه با استفاده از ۴۱۱ میلیارد ریال تسهیلات تشکیل شده است و اعتبار طرح امسال در هر سه مرحله افزایش یافته و تا سقف ۵۰ میلیون ریال پیش بینی شده است.

 اهداف اصلی طرح تامین مالی خرد، جلوگیری از مهاجرت به شهرها و  اجتماع پذیری زنان روستایی است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی کردستان هم با بیان اینکه طرح تامین مالی خرد به دنبال تغییر نقش زنان در جامعه روستایی است، گفت: زنان روستایی با عضویت در این گروه‌ها نقش اقتصادی در جامعه پیدا کرده اند و در مسیر اشتغالزایی و حل مشکلات اقتصادی خانواده های خود حرکت می کنند.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده در سفر یک روزه خود به استان کردستان که خانم عباسی مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور هم وی را همراهی می کرد همچنین از طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار  سنندج بازدید و در نشست تخصصی بررسی مسائل و مشکلات حقوقی و فقهی (شافعی) حوزه زنان، جلسه طرح ملی گفت و گوی  و  برنامه زنده گفتمان از صدا و سیمای مرکز کردستان شرکت کرد.

کد خبر 1577

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد