اصفهان| به مناسبت دهه کرامت؛ جلسه آموزشی ارتباطات در خانواده و محیط کار با حضور خادمان حضرت امام رضا(ع) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان،  حسین خاکشور با اشاره به اصول ارتباطات موثر در روابط بین فردی، گفت: یکی از شاخص‌های مهم زندگی سالم، ارتباطات بین فردی است.

کارشناس مسئول مشاوره بهزیستی استان اصفهان افزود: بدون شک روابط بین فردی مناسب بیانگر سلامت روان هر فرد است.

وی ادامه داد:  سلامت روان می تواند زندگی روزانه، روابط و حتی سلامت جسمانی را تحت تأثیر قرار دهد  و فرد را  برای لذت بردن از زندگی برای رسیدن به تعادل بین فعالیت‌های زندگی و تلاش برای دستیابی به انعطاف پذیری روحی کمک ‌کند.

کارشناس مسئول مشاوره بهزیستی استان اصفهان، استفاده از کلید واژه " شما " و " ما " را در ارتباط موثر مهم برشمرد و تصریح کرد: بهترین راه ارتباط موثر بهره‌گیری از گفت و گو و رفع سوء تفاهمات است.

خاکشور با اشاره به زبان ارتباطات گفت: در زبان ارتباط، زبان بدن با 55 درصد بیشترین سهم و بعد از آن زبان لحن با 38 درصد را دارد و گفتار تنها دارای 7 درصد از این سهم است.

وی خاطرنشان کرد: برقرار کردن ارتباط با دیگران بسیاری از نیازها را برطرف می‌کند و اسباب  نشاط فردی و اجتماعی را فراهم می‌سازد.

کارشناس مسئول مشاوره بهزیستی استان اصفهان،  ویژگی‌های انسان خوشبخت را برشمرد  و ابراز داشت: ارتباطات بین فردی موثر، اساس و شالوده هویت و کمال انسان است و مبنای اولیه پیوند انسان با دیگران را تشکیل می‌دهد.

خاکشور خاطرنشان کرد: ارتباطات مؤثر موجب شکوفائی افراد و بهبود کیفیت روابط می‌شود و این در حالی است که ارتباطات غیر مؤثر مانع از شکوفائی انسان شده و روابط را تخریب می‌کند.

خاطر نشان می گردد دعوت از خادمان بارگاه امام رضا(ع) و توزیع بسته‌های تبرکی از ویژه‌ برنامه‌های بهزیستی استان اصفهان در دهه کرامت و آغاز هفته بهزیستی بود که با حضور مدیرکل، معاونین و کارشناسان ستادی برگزار شد.

منبع: روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان

کد خبر 1569

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد