همزمان با شیوع کرونا 3 هزار و 789 مورد تماس تلفنی با خط ۱۴۸۰ بهزیستی استان یزد گرفته شده است

مدیرکل بهزیستی استان یزد با اعلام این خبر گفت: از این تعداد تماس گرفته شده 250 تماس در خصوص اضطراب و استرس ناشی از کرونا می باشد.


دکتر علی محمد عطابخش با باین اینکه همزمان با شیوع کرونا ویروس در کشور شاهد افزایش اضطراب و استرس های روانی ناشی از آن در بین عموم مردم هستیم اظهار داشت: در همین راستا مشاوران و روانشناسان بهزیستی استان یزد همه روزه از ۸ صبح تا ساعت ۲۴ شب اقدام به پاسخگویی و مشاوره تلفنی پرداختند.
وی حمایتهای روانی- اجتماعی از خانواده ها و رسیدگی به سلامت روان اجتماعی جامعه در بحران ایجاد شده را رسالت بهزیستی دانست و گفت:  بهزیستی در کنار مراقبت های بهداشتی برای حفاظت جسم از کروناویروس، حمایتهای روانی- اجتماعی و ارتقا سلامت روان جامعه یکی از رسالتهای بهزیستی در وضعیت کنونوی کشور است.
مدیرکل بهزیستی استان یزد افزود: در همین راستا خط ۱۴۸۰ بهزیستی در سه شیفت همه روزه حتی ایام تعطیل نیز خدمات مشاوره ای می دهد.
وی خاطرنشان کرد: شیوه های مواجهه فردی با تنش های روانی ناشی از کرونا، مدیریت استرس و کنترل هیجانات مورادی است که مشاوران بهزیستی از طریق آن عموم تماس گیرندگان را راهنمایی می کنند تا با آرامش روان بیشتر روزهای قرنطینه را طی کنند.
دکتر عطابخش با بیان اینکه تماس با این خط در کلیه شهرستانهای استان امکان پذیر است گفت: در بحران ایجاد شده فعلی مراکز مشاوره تخصصی تحت نظارت بهزیستی در شهرستانهای استان از جمله میبد نیز فعال شده اند و خدمات مشاوره تلفنی ارائه می دهند.
وی همچنین با اشاره به راه اندازی سامانه خود ارزیابی روانشناختی کرونا ویروس توسط بهزیستی کشور گفت: این سامانه به نشانی www.corona.behzisti.ir به منظور پیشگیری از آسیبهای روانی-اجتماعی ناشی از بحران کرونا اقدام به غربالگری اضطراب و استرس ناشی از آن نموده و و سپس توصیه های روانشناختی به آنها ارائه دهد.
وی افزود: عموم مردم با مراجعه به این سامانه می توانند دریابند که چه سطحی از افسردگی، اضطراب و استرس ناشی از کرونا را تجربه می کنند؟ و برای پیشگیری از آن چه باید کنند.

کد خبر 15600

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد