البرز | مدیر کل بهزیستی البرز میزبان جمعی از کودکان مهدهای کودک بود

بهترین سن برای اثرگذاری بروی افراد همین سن است و همین زمانی که بچه ها در اختیار شما مربیان عزیز و گرامی هستند یک فرصتی است که ما بتوانیم با تولید محتوای متناسب با سن کودکان در آینده انشاالله نسلی سالم و شاداب و البته توسعه یافته داشته باشیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز : به مناسبت هفته ی بهزیستی تعدادی از نونهالان مهدهای کودک با حضور در ستاد اداره کل بهزیستی استان البرز هفته بهزیستی را به مدیرکل و کارکنان این اداره کل تبریک گفتند.

در این مراسم که با حضور مسئول و کودکان مهدهای کودک صدف و شایسته و رئیس و اعضای هیئت مدیره کانون توسعه وهمیاری مهدهای کودک برگزار گردید از دونفر از پیشکسوتان دفتر امور کودکان و نوجوانان سرکار خانمها پوران عامری و نسرین مکاری توسط مدیرکل بهزیستی تقدیر و تجلیل به عمل آمد .

در این نشست صمیمی دکتر حیدری در جمع مدیران و مربیان مهد ها ضمن خوشآمد و تشکر از حضور این عزیزان از زحمات بی دریغ آنها تقدیر و تشکر کرد و اظهار داشت : در حقیقت بهزیستی نهادیست عمومی و متعلق به مردم و مخاطب ما مردم و همین کودکان عزیز هستند. بهزیستی با تمامی امکانات ، فعالیت ها و خدماتش خالصانه در خدمت مردم است و یکی از کارهای بسیار خوب بهزیستی همین کار در حوزه کودکان و ارتباط نزدیک با آنهاست.

مدیرکل بهزیستی افزود : امیدواریم بهزیستی بتواند با تولید محتوای درست که باید عالمانه باشد به رشد همه جانبه و تکامل این کودکان کمک کند و همچنین مهدهای کودک ما آنچنان به درجه ای از رشد و بالندگی برسند که به لحاظ اقتصادی به صرفه مناسب دست پیداکنند تا بتوانند از حداکثر توان پرسنل شان خصوصا مربیان مهدهای کودک برای رشد کودکان استفاده نمایند.

دکتر حیدری ادامه داد: بهترین سن برای اثرگذاری بروی افراد همین سن است و همین زمانی که بچه ها در اختیار شما مربیان عزیز و گرامی هستند یک فرصتی است که ما بتوانیم با تولید محتوای متناسب با سن کودکان در آینده انشاالله نسلی سالم و شاداب و البته توسعه یافته داشته باشیم.

وی گفت : تمام کشورهایی که پیشرفت میکنند و در حال توسعه هستند همان کشورهایی هستند که از همان سنین به مردمانشان و به کودکان سرزمینشان توجه داشتند ،آنهایی که در این زمینه موفق شده اند به لحاظ توسعه اجتماعی و از لحاظ فرهنگی و سیاسی رشد چشمگیری داشته اند و آینده ی درخشانی را برایشان ترسیم کردند و جامعه شان رو به رشد و توسعه است اگر ما نیز نگاهمان به این شکل باشد و بیشترین اهمیت را به این دوره از زندگی فرد بدهیم و به تعلیم و تربیت کودکانمان در این سنین معطوف باشیم حتما آینده ی روشنی را برای فرزندان این سرزمین ترسیم خواهیم کرد.

دکتر حیدری ادامه داد : من هم بعنوان یک شهروند و هم یک شخصیت حقوقی همیشه این اعتراض اجتماعی را دارم که متاسفانه هنوز جایگاه مهادی کودک برای خانواده ها ، جامعه و حتی برای مسئولین روشن نشده است و عمدتاً خانواده ها به مهادی کودک به عنوان مکانی برای نگهداری از فرزندشان می نگرند و در سبد خانواده معمولا حساب خاصی برای مهدهای کودک باز نمیشود و این را کاری فانتزی می دانند در حالیکه بهترین دوران شکل گیری شخصیت بچه ها همین دوران است.

دکتر حیدری گفت : مشخص است که هنوز درک درستی از کودک نداریم و درک کاملی از اثرگذاری آموزش در مهد کودک روی بچه ها نداریم و اگر ما بتوانیم این نگرش را عوض بکنیم و نگاه خانواده ها و البته جامعه را بروی این مهم اصلاح بکنیم با یک اقدام فرهنگی نوع نگاه دیگران را اصلاح بکنیم بسیاری از مشکلات جامعه را نیز اصلاح کرده ایم .

مدیرکل بهزیستی در پایان گفت : همه همکاران من در حوزه معاونت امور اجتماعی بسیار فعال هستند و من از آنها کمال تشکر را دارم و امیدوارم جامعه هدف ما و خداوند بزرگ نیز از عملکرد این عزیزان راضی و خشنود باشد.

بهرحال هر پدر مادری با دیدن بچه ها گویی گلستانی پر از گل های رنگارنگ را دیده و برای انسان چقدر  دیدن این گل ها نشاط آور است.خوشا به حال آنهایی که قدر این را میدانند و اهمیت تعلیم و تربیت را در این دوره درک میکنند و با برنامه تلاش میکنند که اثر مثبت روی این کودکان بگذارند تا در آینده سرمایه های اجتماعی قدرتمندی را داشته باشیم.

امروز و در این مراسم از دو پیشکسوت این عرصه سرکارخانم عامری و سرکارخانم مکاری که ما هیچگاه زحمات خالصانه ایشان را در بهزیستی فراموش نخواهیم کرد تقدیر و تشکر بعمل می آورم و آرزوی توفیق روز افزون ، سلامت وسعادت برایشان از خداوند منان خواستارم.


در پایان ضمن اهدای لوح تقدیر وهدیه به مسئولین مهدهای کودک هدایایی به رسم یادبود به کودکان تقدیم گردید .

کد خبر 1555

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد