اصفهان| گلپایگان| اشتغال پایدار، هویت اجتماعی، کاهش آسیب

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان گلپایگان، صبح امروز همزمان با اولین روز از هفته بهزیستی و در آستانه ولادت حضرت امام رضا علیه السلام با حضور علی اصغر شاهزیدی معاون مشارکتهای مردمی اداره کل بهزیستی استان اصفهان و جمعی از مسئولین شهرستانی، سه طرح اشتغال و دو واحد مسکن مددجویان اداره بهزیستی شهرستان گلپایگان به بهره برداری رسید.

علی اصغر شاه زیدی در مراسم بهره برداری طرح‌های اشتغال و مسکن در شهرستان گلپایگان ضمن بیان خدمات دفتر توانمند سازی و اشتغال و دفتر مسکن بهزیستی، ابراز داشت: یکی از راهکارهای برون رفت توانخواهان تحت پوشش از نابسامانیهای اقتصادی و مشکلات اجتماعی و روانی، اشتغال پایدار است. زیرا یکی از اساسی ترین نیازهای انسان شغل است و با شغل عزت نفس و هویت اجتماعی ایجاد و آسیبها کمتر می شود. شخص بیکار هویتی ندارد و انسان بی هویت دچار آسیب می شود. افراد دارای معلولیت هم جدا از این قاعده نیستند و باید با ایجاد راهکارهای مناسب از جمله اشتغال، آنها را به سمت این هویت اجتماعی سوق دهیم.

معاون مشارکت های مردمی اداره کل بهزیستی استان در ادامه یکی از عیوب  طرحهای اشتغال زایی برای افراد تحت پوشش دستگاه های حمایتی از جمله بهزیستی در کشور را، کمیت و کیفیت بستر اقتصادی کشور دانست و گفت: فقط با تزریق تسهیلات مالی مشکل اشتغال حل نمی شود و باید بسترهای اقتصادی خصوصا در روستاها بازبینی و کارآمد گردد.

وی پس از شرکت در آیین بهره برداری از سه طرح  اشتغال خشکویی، خیاطی و آرایشگاه و دو مسکن متعلق به دو نفر از زنان سرپرست خانوار تحت حمایت اداره بهزیستی شهرستان گلپایگان؛ از مرکز جامع نگهداری معلولین امام سجاد علیه السلام گلپایگان بازدید کرد و از نزدیک در کم و کیف خدمات رسانی این مرکز قرار گرفت.

منبع: روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان گلپایگان

کد خبر 1542

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد