جمع‌آوری ۲۳۰ کودک در طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان/ رویکرد ما باید دوستدار کودک باشد

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در حاشیه نشست خبری گرامیداشت هفته بهزیستی از جمع‌آوری ۲۳۰ کودک در طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان خبر داد و گفت: از این تعداد ۵۳ درصد از اتباع بیگانه اوراق هویتی ندارند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، «حبیب‌الله مسعودی‌فرید» معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در حاشیه نشست خبری گرامیداشت هفته بهزیستی در تشریح جزئیات طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان، گفت: طی سه هفته گذشته در تهران حدود ۲۳۰ کودک جمع‌آوری شدند که از این تعداد ۵۳ درصد از اتباع بیگانه اوراق هویتی نداشتند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه سیاست ما امروز بحث رعایت حقوق کودک است، اظهار کرد: همچنین رویکرد ما باید دوستدار کودک باشد. بنابراین مراکز سازمان بهزیستی، شهرداری، مرکز فوریت‌های اجتماعی و … باید شرایط استانداردی داشته باشد. طی هفته گذشته نیز دو مرکز در اختیار این سازمان‌ها برای اجرای طرح قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بر اساس گزارش انجمن حمایت از حقوق کودکان که چندی پیش منتشر شد، ۲.۵ درصد از درآمد کودکان زباله‌گرد در اختیار آنها قرار می‌گیرد، گفت: در مورد کودکان خیابانی نیز موضوع به همین شکل است و عزت این کودکان لگدمال می‌شود.

مسعودی‌فرید با اشاره به روند پذیرش و ساماندهی کودکان، گفت: مرحله اول طرح مربوط به احراز هویت کودکان است تا در صورتیکه این کودکان بعد از خروج از مراکز بار دیگر در خیابان دیده شدند، نسبت به وضعیت گذشته آنها اطلاعات کافی داشته باشیم. همچنین در مرحله بعد این کودکان توسط کادر پزشکی مورد معاینه قرار می‌گیرند. به عبارتی دیگر بعد از جذب این کودکان در خیابان و انتقال آنها به مرکز فوریت‌های اجتماعی شهرداری این اقدامات باید انجام بگیرد و سپس کودکان در صورتی که جزو اتباع بیگانه باشند به مرکز ویژه خود و در صورتی که کودکان ایرانی باشند به مرکز دیگری منتقل می‌شوند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه مدت زمان نگهداری این کودکان بین ۷ تا ۱۰ روز است و ظرف این مدت کودکان باید تعیین تکلیف شوند توضیح داد: بعد از این مرحله است که کودکان باید به مراکز بهزیستی منتقل شوند. در حال حاضر وضعیت ساماندهی کودکان بهتر شده و باید با همکاری هم کار را جلو ببریم تا آینده بهتری برای کودکان رقم بزنیم.

کد خبر 1532

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =