تشریح  خدمات بهزیستی استان کرمانشاه در سال98

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه خدمات بهزیستی در سال 98 را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه، دکتر  فاطمه رضوان مدنی مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه با حضور در برنامه زنده "وهار هاتیه" شبکه استانی زاگرس به تشریح خدمات بهزیستی در سال ۹۸ پرداخت و گفت: در حال حاضر ۱۶۱ هزار و ۷۶۸ مددجو در قالب ۶۶ هزار و ۸۲۴ خانوار تحت پوشش بهزیستی استان می باشند.

وی از وجود ۴۲ هزار و ۷۵۷ پرونده توانبخشی که شامل افراد دارای معلولیت در زمینه های مختلف جسمی-حرکتی، بینایی، شنوایی و ..خبر داد و افزود: ۹هزار ۳۰۷ مورد پرونده در معاونت امور اجتماعی بهزیستی استان مربوط به زنان سرپرست خانوار بوده و بیش از ۱۳ هزار پرونده دیگر نیز در این معاونت مربوط به افرادیست که در حوزه های مختلف آسیب های اجتماعی دارای پرونده هستند.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه، به صورت ماهیانه به بیش از  ۴۰هزار نفر از مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان کرمانشاه مستمری و حق معیشت پرداخت می شود.

این مسئول با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی مستمری مددجویان در سال ۹۸، گفت: اتفاق خوب دیگر در این حوزه افزایش حق پرستاری برای مددجویان دارای معلولیت شدید، خیلی شدید و بیماران مزمن روانی از مبلغ ۱۵۰هزار تومان به ۲۵۰هزار تومان و حق پرستاری مددجویان ضایعه نخاعی از مبلغ ۲۱۰ هزار تومان به ۵۴۵ هزار تومان بوده است. ‍

وی از صفر شدن پشت نوبتی های دریافت جهیزیه در سال ۹۸ خبر داد و گفت: برای اولین بار در کشور، ما موفق شدیم به  ۱۰۰۰ نفر از مددجویان جهیزیه اهداء نمائیم که این اقدام بزرگ با همکاری استانداری، قرارگاه محرومیت زدایی سپاه و خیرین صورت گرفت.

رضوان مدنی همچنین به برگزاری دو مراسم گلریزان در سال گذشته به منظور تامین هزینه ساخت برای ساخت مسکن مددجویان دارای دومعلول به بالا اشاره داشت و گفت: طی یک مراسم در ماه مبارک رمضان مبلغ یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان و در مراسم دیگر در آبان ماه ۹۸ با حضور خیرین مبلغ هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک جمع آوری شد

این مسئول همچنین بخشی دیگر از خدمات ارائه شده توسط بهزیستی در سال ۹۸ به مددجویان تحت پوشش را به شرح ذیل اعلام نمود.

اهدای ۱۰۰ دستگاه ویلچر با مشارکت ستاداجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) به مددجویان.

راه اندازی اولین مرکز روزانه آموزشی چند معلولیتی جسمی حرکتی.

اجرای بسته جامع آموزشی توانبخشی جامع زیر ۱۴ سال.

راه اندازی مرکز نگهداری بیماران روانی با ظرفیت ۳۰ نفر.

افتتاح مجتمع توانبخشی ازگله با کمک خیرین پس از زلزله با اعتبار ۴ میلیارد و ۵۰۰ هزار ریال.

راه اندازی مرکز توانمندسازی و صیانت از معتادین بهبودیافته.

افزایش مراکز مشاوره روانشناسی تحت نظارت بهزیستی از ۵۱ مرکز به ۷۳ مرکز و همچنین افزایش مراکز مشاوره در رابطه با سامانه طلاق از ۱۱ به مرکز به ۱۶ مرکز که خوشبختانه با مداخلات روانشناسی سازش بین زوج های متقاضی طلاق نسبت به سال ۹۷ افزایش پیدا کرد.

راه اندازی مرکز جامع درمان اعتیاد.

غربال گری شنوایی ۲۴ هزار نوزاد، غربال گری بینایی ۶۲ هزار کودک ۳ تا ۶ سال و غربال گری ژنتیک برای ۲۸۰۰ نفر با هدف جلوگیری از تولد کودک دارای معلولیت.

کد خبر 15254

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد