زنجان|100 طرح و پروژه  در هفته بهزیستی افتتاح می شود

زنجان | مدیرکل بهزیستی استان زنجان از افتتاح 100طرح و پروژه در هفته بهزیستی خبر داد و گفت : هفته بهزیستی از تاریخ 22 لغایت 28 تیرماه با عنوان "به زیستن در گام دوم ، شفافیت ، توانمندسازی ، ارتقاء سلامت اجتماعی " برگزار می گردد .


به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی گفت :  در هفته بهزیستی ۵۰ واحد مسکونی مددجویی  و ۳۶ طرح خود اشتغالی، ساختمان اداری شهرستان طارم،   ۴ مهدکودک، ۲ کلینیک مددکاری، ۱ مرکز مشاوره و دیگر طرحها در سطح استان افتتاح می گردد.

وی با اشاره به نقش برجسته بهزیستی در کاهش طلاق و پیشگیری از آسیب های اجتماعی خاطرنشان کرد : سامانه تصمیم (کاهش طلاق) در سه شهرستان ابهر، خرمدره و خدابنده افتتاح خواهد شد.

اینکه معلولین بیشترین قشر تحت پوشش بهزیستی هستند، تصریح نمود : تامین مسکن و اشتغال از نیازمندی های اساسی این قشر است که باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.    
رئیس ستاد برگزاری هفته بهزیستی در زنجان تصریح کرد :  همایش خیر جمعی و تجلیل از خیرین و دیدار با شرکای اجتماعی و معلولین نخبه، از مهمترین برنامه های این هفته در راستای تقویت خیر جمعی در جامعه است و در حال حاضر ۱۰۰موسسه خیریهع تحت نظارت بهزیستی بوده و خیرین با بهزیستی همکاری نزدیک دارند.
وی بیان کرد: افتتاح ساختمان میزخدمت، افتتاح بازارچه دائمی فروش محصولات معلولین،   از دیگر برنامه های پیش بینی شده در این هفته می باشد.

محمدی رونمائی از طرح سنجش افکار عمومی و رضایت مندی عموم و سند کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی را از دیگر برنامه های هفته بهزیستی برشمرد و افزود : دیدار با نماینده ولی فقیه، نماینده عالی دولت، خدمات رایگان مشاوره، اطلاع رسانی در نماز پرفیض جمعه نیز در دستور کار قرار دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه بهزیستی ۱۸۹ خدمت به جامعه هدف تحت پوشش خود ارائه می کند تصریح نمود : سازمان بهزیستی از سال ۱۳۵۹ به منظور نیل به اهداف خود با اتخاذ تدابیر لازم و حمایتهای گوناگون از کودکان نیازمند، زنان و کودکان بی سرپرست، ابن السبیل (در راه ماندگان) و نیز عرضه خدمات توانبخشی به معلولان جسمی و ذهنی، مبتلایان به بیماریهای صعب العلاج، معتادان و ناسازگاران اجتماعی و هم چنین پیشگیری از معلولیتها و آسیبهای اجتماعی و غیره با توجه به حفظ ارزشها و کرامات والای انسانی و تکیه بر تعاون و همیاری مردم نیکوکار تلاش می کند.

کد خبر 1483

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد