ضرورت بهره گیری از علم و فناوری در ارائه خدمات تخصصی

تحولات گسترده در دنیای امروز، ابعاد مختلف زندگی فرد،خانواده و جامعه، را تحت تأثیر قرار داده و سرعت تغییرات و تحولات و ناپایداری ها ناشی از محیط های بین المللی، منطقه ای و ملی، زندگی اجتماعی ما انسانها را متاثر ساخته و لزوم برنامه ریزی راهبردی را در مواجهه هوشمندانه در راستای بهبود وضعیت سلامت اجتماعی را اجتناب ناپذیر نموده است.

توجه و تمرکز بر اهداف کیفی در کنار اهداف کمی و بسترسازی و ایجاد زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری، ظرفیت سازی سازمانی و سازماندهی خدمات از اهم ضرورتهای تحقق امرسیاستگذاری و خط مشی سازمانی در راستای اسناد بالادستی می باشد.

به منظورتوسعه اجتماعی متوازن، توجه به ارزشها و باورها، نگاه جامع و تعامل سازنده با سایر سیستمهای حوزه راهبردی، بهره گیری از علم و فناوری در ارائه خدمات تخصصی، واتکا بر مشارکت جامعه هدف و ذینفعان از جمله موارد مورد تاکید سازمان بهزیستی کشور در نظام برنامه ریزی سازمانی می باشد.

عزم و اراده سازمانی بر آن قرار گرفته تا با جریان سازی و جاری سازی برنامه ششم توسعه، اجرای سند جامع راهبردی و عملیاتی و اجرای اقتصاد مقاومتی؛ کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی میسر و همه توان و امکانات در مسیر توسعه اجتماعی به کار گرفته شود تا شاهد کارآمدی تمام افراد جامعه باشیم.

در گام دوم انقلاب اسلامی ودر چارچوب منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، سازمان بهزیستی کشور تلاش می نماید تا با ارتقاء سطح توانمندی گروه های هدف دسترسی ایشان را در برخورداری از فرصت های برابر پیش­رو فراهم تا ضمن دستیابی به عدالت اجتماعی اهداف مقرر در ماموریت این سازمان در چارچوب تولی­گری سلامت اجتماعی محقق گردد.

این مهم نیازمند بستر، ساختار، فرایند و زیر ساختهایی است تا برنامه ها و منابع بتوانند با بهره وری بالا در خدمت جامعه هدف باشند.فناوری اطلاعات، آمار، تکنولوژی های سخت افزاری و نرم افزاری امن، ضمن تسریع و تسهیل؛ موضوع شفافیت و دسترس پذیری ارزان و فراگیر خدمات را برای عموم فراهم می نماید. از این رو اهتمام در این حوزه موجب شده است تا سازمان بهزیستی به عنوان یکی از حوزه های کاری دولت، در تحقق دولت الکترونیک پیش­رو باشد.

درزمانی که سرعت تغییرات بالایی را تجربه می کنیم،  بدون آموزش مستمر و مادام العمر و انجام پژوهشهای کاربردی، عملا هم­راستایی و همسویی با سایر حوزه های کاری امری ناممکن است. از اینرو با روزآمدسازی دانش و اطلاعات سازمانی کارکنان از طریق تقویت آموزشها و پژوهشهای هدفمند و در بستر یک ساختار چابک، بر آنیم تا زیر ساختهای ارائه خدمات مطلوب اجتماعی را در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی فراهم نمائیم.

دکتر  فریبا  بریمانی 

رییس مرکز فناوری  اطلاعات، ارتباطات  و تحول  اداری

کد خبر 1477

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =