ارتقا سلامت اجتماعی نیازمند همکاری همه دستگاه هاست

ایلام | مدیر کل بهزیستی ایلام با ذکر اینکه این اداره کل بتنهایی قادر به ارتقا سلامت اجتماعی جامعه نیست گفت: تحقق این مهم نیازمند همکاری همه ارگانها،مردم و خیرین است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی ایلام، زهرا همتی پیش از خطبه های نماز جمعه ایلام از افزایش جمعیت 10هزار نفری مددجویان بهزیستی ایلام از سال گذشته تاکنون خبر داد و افزود: نیمی از این تعداد توانخواهان و نیم دیگر زنان سرپرست خانوارهستند.

وی ادامه داد: با احتساب این تعداد شمار مددجویان بهزیستی ایلام به بیش از 33 هزار نفر افزایش یافت که علت آن حمایت از مددجویان پشت نوبت است.

وی نگهداری ‭‭‭330‬‬‬ نفر از توانخواهان در شش مرکز شبانه روزی و نگهداری ‭‭‭509‬‬‬ نفر در 17 مرکز آموزشی و توانبخشی روزانه را از جمله خدمات ابن دستگاه عنوان کرد.

وی همچنان از افزایش تماسهای مردمی با اورژانس اجتماعی‭‭‭‭‭‭123‬‬‬‬‬‬، مراکز مشاوره حضوری و خط مشاوره ‭‭‭1480‬‬‬ از سال گذشته تا کنون خبر داد و گفت: در این مدت سه هزار و ‭‭‭673‬‬‬ نفر به مراکز ‭‭‭‭‭‭123‬‬‬‬‬‬و 13 هزار و ‭‭‭357‬‬‬نفر به مراکز مشاوره تلفنی و حضوری بهزیستی ایلام مراجعه که بیانگر اعتماد مردم به بهزیستی است.

مدیر کل بهزیستی ایلام از ساماندهی 73 کودک کار، سازش ‭‭‭189‬‬‬ پرونده ارجاعی به مرکز کاهش طلاق، پذیرش 11هزار و ‭‭‭516‬‬‬کودک در مهدها و واگذاری 31کودک به خانواده های متقاضی فرزند خوانده و خانواده های جایگزین خبر داد.

به گفته وی، ‭‭‭195‬‬‬هزار نفر از مردم استان در برنامه های پیشگیری از اعتیاد در سال گذشته شرکت،  ‭‭‭411‬‬‬ فقره وام با اعتبار 70میلیارد ریال برای اشتغالزایی جامعه هدف هزینه شده و بیش از 20هزار کودک نیز در طرح پیشگیری از تنبلی چشم شرکت کرده اند.

همتی همچنین از ارتقا فعالیتهای بهزیستی ایلام در حوزه های مختلف، کسب رتبه سوم کشور توسط اداره کل بهزیستی ایلام در حوزه معاونت توسعه پیشگیری و فرهنگی، کسب رتبه برتر کشور در حوزه فعالیتهای فرهنگی و انتخاب بهزیستی ایلام به عنوان دستگاه برتر در حوزه نماز طی یکسال گذشته تاکنون خبر داد.

وی در پایان از همراهی رییس سازمان بهزیستی کشور، استاندار و معاونان برای حمایت از بهزیستی ایلام به منظور ارتقا فعالیتها و وظایف مربوطه برای دستیابی و تحقق اهداف دولت تدبیر و امید قدردانی کرد.

22تا 28تیرماه به عنوان هفته بهزیستی نامگذاری شده است.

پایان/

کد خبر 1473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد