نشست خبری مدیر کل بهزیستی مازندران با اصحاب رسانه برگزار شد

مدیر کل بهزیستی استان از افتتاح و بهره برداری اولین مسکن خانواده های سیل زده تحت پوشش بهزیستی در کشور با حضور مقام عالی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی کشور در شهرستان سیمرغ خبر داد و گفت: ۱۵۵ واحد مسکونی (۲۵ واحد مسکن دو معلول ۱۳ واحد شهری و ۱۲ واحد روستایی) و نیز ۱۳۰ واحد مسکن سایر مددجویان به جامعه هدف تحت پوشش بهزیستی مازندران تحویل داده خواهد شد.

دکتر سید سعید آرام مدیر کل بهزیستی استان مازندران صبح امروز به اتفاق کلیه معاونین و مشاورین در آستانه آغاز هفته بهزیستی نشست خبری با اصحاب رسانه استان برگزار نمود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان مازندران دکتر آرام در ابتدا ضمن اعلام برنامه های بهزیستی و افتتاح بیش از 263 پروژه در حوزه های مختلف در هفته پیش رو گفت: در هفته بهزیستی اولین خانه امید ویژه نگهداری، حمایت و درمان کودکان زیر 18 سال که درگیر معضل اعتیاد هستند برای نخستین بار در استان افتتاح خواهد شد

وی همچنین از افتتاح و بهره برداری ۳ واحد مرکز توانبخشی جامعه معلولان خبر داد و افزود: ۳ واحد کلینیک مددکاری ، ۴ مورد مهدکودک ، یک مورد خانه کودکان و نوجوانان و ۳ مورد پایگاه خدمات اجتماعی در حوزه امور اجتماعی در سطح استان مازندران افتتاح و به بهره برداری می رسد.

وی همچنین اعلام کرد: در هفته بهزیستی ۱۴ واحد امور توسعه پیش گیری شامل مراکز مشاوره و واحدهای درمان و بازتوانی سرپایی و همچنین ۳ مرکز توانبخشی در ساری، بابل و نوشهر افتتاح خواهد شد.

مدیر کل بهزیستی استان از افتتاح و بهره برداری اولین مسکن خانواده های سیل زده تحت پوشش بهزیستی در کشور با حضور مقام عالی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی کشور در شهرستان سیمرغ خبر داد و  گفت: ۱۵۵ واحد مسکونی (۲۵ واحد مسکن دو معلول ۱۳ واحد شهری و ۱۲ واحد روستایی) و نیز ۱۳۰ واحد مسکن سایر مددجویان به جامعه هدف تحت پوشش بهزیستی مازندران تحویل  داده خواهد شد.

دکتر آرام با بیان اینکه در سیل اخیر ۴۵ واحد مسکونی مددجویان بهزیستی نیز دچار تخریب کامل شد، افزود: تمام تلاش بهزیستی این است که تا پایان شهریور تمامی واحدهای مسکونی تخریب شده ساخته و تحویل مددجویان شود.

مدیرکل بهزیستی مازندران به اقدامات اجتماعی بهزیستی در سیل اخیر اشاره کرد و گفت: در سیل اخیر پنج هزار و ۵۴۰ نفر از سیل زدگان غربالگری جسمی - حرکتی، اختلالات روحی و عاطفی شدند که از این تعداد ۲۳۰ نفر برای ارائه خدمات به حوزه‌های خدمات اجتماعی ارجاع و ۱۶۰ نفر نیز برای بهره‌مندی از امکانات و لوازم زندگی ارجاع شدند.

وی آگاهی بخشی و همچنین گردش آزاد اطلاعات را یکی از برنامه‌ها و اهداف دولت تدبیر و امید عنوان کرد و گفت: بهزیستی مازندران نیز برای آگاهی جامعه هدف خود و دیگر افراد جامعه از فعالیت‌ها ، سرعت و دقت اقدامات ، از دانش فناوری اطلاعات و استفاده از ظرفیت سامانه ها استفاده کرده است .

دکتر آرام با اشاره به استفاده از سامانه ارمغان در افزایش شفافیت و سرعت ، از انجام تمامی اقدامات بهزیستی در اتاق شیشه ای خبر داد و افزود: : در این طرح تمامی اطلاعات و فعالیت‌های بهزیستی به صورت روزانه در سایت بهزیستی مازندران قرار خواهد گرفت.

وی همچنین به راه اندازی سامانه تلفن گویا در هفته بهزیستی اشاره کرد گفت: این طرح نیز زیر مجموعه اتاق شیشه‌ای خواهد بود که هدف آن عدم حضور فیزیکی مددجویان بهزیستی با توجه به معلولیت آنها و بهره گیری از حداکثر خدمات غیرحضوری است.

کد خبر 1454

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد