مدیرکل بهزیستی استان یزد؛

ترویج معروفات مورد توجه کارکنان و مددکاران بهزیستی است

شناسایی منکرات اداری در اولویت برنامه های بهزیستی استان یزد است و نسبت به ترویج معروفات در این سازمان تلاش می شود. مدیرکل بهزیستی استان یزد با بیان این مطلب، احصای امر به معروف و نهی از منکر در سازمان های دولتی را از موارد مهم در تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر یاد کرد و گفت: قرآن کریم به دفعات بر اهمیت این امر تأکید و در کلام معصومین(ع) نیز به عنوان یکی از ارکان اساسی دین مبین اسلام به این موضوع توجه ویژه ای شده است.

نادر هومنیان با اشاره به تعدادی از معروفات و منکرات اداری که احتمال بروز و ظهور آن در ادارات، سازمان ها و دستگاه ها وجود دارد، گفت: در این راستا بر اساس تدابیر لازم برای توسعه و ترویج معروفات و امحاء منکرات برنامه ریزی می شود .

وی نقد پذیری و پاسخگویی مدیران و کارکنان، رعایت قانون و اخلاق اداری، شفاف سازی و صداقت در رفتار و گفتار را به عنوان معروفات نام برد و گفت: می بایست با برنامه ریزی های لازم از اسراف و حیف و میل بیت المال، تبعیض و نارضایتی در محیط اداری،  ارائه گواهی یا گزارش خلاف واقع در امور اداری، افشای اطلاعات موجود در دستگاه و... به عنوان مصادیق منکری که احتمال وجود آن در دستگاه های دولتی وجود دارد جلوگیری کرد .

مدیرکل بهزیستی در خصوص اقدامات بهزیستی در این حوزه گفت: تکریم ارباب رجوع به لحاظ گفتاری و رفتاری و پرهیز از الفاظ اهانت آمیز و غیرمحترمانه امری است که همواره مورد توجه کارکنان و مددکاران بهزیستی قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: مادریاران و مددکاران بهزیستی در مراکز روزانه و شبانه روزی تحت نظارت مددجویان مستقر در این مراکز اعم از سالمندان، معلولین، بیماران روانی مزمن، کودکان بی سرپرست و بدسرپرست به صورت مستمر به نحوی عادلانه و مومنانه خدمت رسانی می نمایند.

هومنیان فراهم کردن محیطی آرام و در نظر گرفتن محل مناسب انتظار برای مراجعان در فضای اداری را از دیگر اقدامات بهزیستی ذکر کرد و گفت: اجتناب از تبعیض و اعمال سلیقه در اجرای قوانین و محترم شمردن حق دسترسی سریع و آسان اشخاص به خدمات دستگاه از دیگر مصادیق معروف مورد توجه در بهزیستی است.

وی شفاف سازی و قابل دسترس بودن بخشنامه ها، دستورالعمل ها و مکاتبات غیرطبقه بندی شده اداری برای ارباب رجوع را ضروری دانست و اظهار داشت: داشتن فرآیندها و رویه های مشخص، به دور از تبعیض برای ارائه خدمت، پرهیز از تبعیض در اعمال صلاحیت ها و اختیارات اداری در همه سطوح، نظیر جذب نیرو، صدور مجوزها، واگذاری ها و... از دیگر برنامه های ستاد امر به معروف و نهی از منکر بهزیستی است.

مدیرکل بهزیستی استان یزد افزود: نظارت مستمر بر عملکرد کارکنان و ارزیابی عملکرد آنها بر اساس معیارهای اخلاقی و حرفه‌ای را از دیگر معروفات در این زمینه است.

 وی به اهمیت آموزش و آگاهی‌رسانی در این زمینه تاکید کرد و گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی مداوم به کارکنان در خصوص معروفات و منکرات تخصصی، نقش بسزایی در پیشگیری از تخلفات و ارتقای سطح فرهنگ سازمانی دارد.

کد خبر 144611

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد