گیلان | افتتاح ۱۱۹ واحد مسکن توانخواهان در هفته بهزیستی

مدیر کل بهزیستی گیلان در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی برگزار شده بود، بیان داشت: به زیستن آروزی همه آحاد جامعه و توافق جمعی برای بهبود اوضاع و یکی از ارکان اساسی تشکیل انقلاب اسلامی است.

دکتر حسین نحوی نژاد عدالت را بحث اصلی انقلاب اسلامی خواند و گفت: زمامداران ما برای عدالت بهای ویژه ای قائل هستند.

وی افزود: ما قبل از انقلاب در سالهای ۵۳ به بعد انفجار قیمت نفت بود و بهای نفت زیاد شد اما فقر بیداد می کرد که با تشکیل انقلاب درسال ۵۹ سازمان بهزیستی در چنین روزهایی برای محرومیت زدایی راه اندازی و تشکیل شد.

دکتر نحوی نژاد بهزیستی را سازمانی منحصر به فرد خواند و بیان داشت:این سازمان فقط به داشتن ۸۵۰ نیرو خلاصه نمی شود بلکه طی سال ها افراد زیادی در مجموعه های مختلف با بهزیستی همکاری دارند.

مدیر کل سازمان بهزیستی گیلان با اشاره به اخذ مجوز ۱۱۴۷ نهاد غیر دولتی از این سازمان خاطرنشان کرد: اولین چالش سازمان بهزیستی هویت اداری آن است، سازمان بهزیستی علاوه بر بحث پیشگیری در تمام امور مربوط به آسیب های اجتماعی استان دخیل است.

وی افزود: امروزه بعد مشارکتی سازمان بهزیستی نسبت به سنوات گذشته بسیار متفاوت است . در حال حاضر مردم به صورت خودجوش با بهزیستی همکاری می کنند.

دکتر نحوی نژاد با تاکید بر ضرورت توان افزایی توسط اداره کل بهزیستی استان خاطرنشان کرد: عدم اعتماد مردم سبب کاهش مشارکتهای مردمی خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی گیلان در تشریح برنامه های هفته بهزیستی از افتتاح نمایشگاه توانمندیهای مددجویان خبر داد و گفت: دیدار و حضور مسئولین بهزیستی در منزل مددجویان، و…. از اهم برنامه های این هفته است.

وی با اشاره به بهره مندی بیش از ۴۶ هزار معلول از خدمات بهزیستی تصربح کرد: ۳۵ درصد معلولان گیلان خانم و ۶۵ درصد آن از آقایان است. ۵۵ درصد معلولان معلولین جسمی حرکتی هستند که براثر تصادفات معلول شده اند. معلولان ذهنی، ناشنوایان، نابینایان و معلولان روانی مزمن در رده های بعدی معلولیت قرار دارند.

دکتر نحوی نژادخطاب به اصحاب رسانه تصریح کرد: در جمهوری اسلامی ایران  کم نیستند مدیران پاکدست، بنابراین اصحاب رسانه نباید خطای یک مدیری را به پای همه بنویسند. امروز دستور سازمان بهزیستی اطلاع رسانی تمامی قراردادهاست لذا اصحاب رسانه با توجه به نفوذ خود می توانند تمامی موارد دریافتی در حوزه توانبخشی را به شخص اینجانب یا معاونین ارسال نمایند.

مدیر کل بهزیستی گیلان از افتتاح ۱۱۹ واحد مسکن مددجویان در هفته بهزیستی خبر داد و گفت: در حال حاضر ۶۵۰ واحد مسکونی در دست احداث داریم. بهزیستی در تمامی امور اجتماعی زندگی مردم به نحوی درگیر است.

وی با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن تمامی مناطق گیلان از اورژانس اجتماعی تصریح کرد: حدود ۸۵۰ فرزند تحت پوشش بهزیستی هستند.

کد خبر 1433

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد