کرمان|برگزاری همایش نقش خانواده در پرورش فرزندان در شهرستان راور

به مناسبت هفته کرامت همایشی با موضوع نقش خانواده در پرورش فرزندان خود برای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی با حضور رئیس و کارشناسان اداره بهزیستی شهرستان راور  ، مراکز دولتی وهمچنین کارکنان مرکز بهداشت در سالن آمفی تئاتر شهرستان راور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان شبستری رئیس اداره بهزیستی راور با اشاره به علل گرایش جوانان و نوجوانان به مصرف مواد مخدر گفت : اختلافات خانوادگی، تبعیض بین فرزندان، بی‌سوادی والدین، بی‌توجهی به نیاز فرزندان و کمبود یا افراط در محبت از جمله عللی هستند که در گرایش به اعتیاد مواد مخدر افراد جامعه نقش دارند.
شبستری آسیب پذیرترین قشر جامع را جوانان دانست و عنوان کرد : این قشر دچار آسیب های اجتماعی متعددی می شوند که باید برنامه‌های مختلف در مدارس و دانشگاه‌ها و تغییر نگرش دانشجویان و دانش‌آموزان در خصوص مواد مخدر و عوارض آن، مقابله با موادمخدر در کتاب‌های درسی، فعال کردن دفاتر مشاوره در مراکز آموزشی، آموزش والدین، استفاده از کانون‌ها و تشکل‌ها در خصوص برگزاری برنامه‌های فرهنگی مبارزه با اعتیاد از جمله اقداماتی است که باید به‌طور جدی در مراکز آموزشی انجام گیرد.
بهرام نژاد مدیر گروه سلامت روان استان کرمان در این همایش با تاکید بر نقش فرزند پروری در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گفت : تربیت خوب و سالم و مسئولیت فرزند پروری به عهده والدین است و روش تربیتی فرزندان توسط والدین در ارتقای سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نقش مهمی دارد .
وی اظهار داشت : خانواده‌ها باید در تعامل با فرزندان دقت لازم را داشته و با ایجاد ارتباط کلامی با فرزندان و گسترش فضای همدلی توسط والدین فضای مناسبی را ایجاد کنند تا نیازهای عاطفی فرزندان در محیط خانواده برطرف شود .
 

کد خبر 1422

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد