تهران| افزایش 29 درصدی «شهریه» مهدهای کودک تصویب شد

مدیرکل بهزیستی استان تهران با تاکید بر نظارت دقیق برای نرخ گذاری شهریه مهدهای کودک گفت: به گزارش های تخلف به صورت دقیق رسیدگی خواهیم کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، داریوش بیات نژاد در تشریح مصوبه افزایش نرخ شهریه مهد کودک های استان تهران که دیروز در جلسه تنظیم بازار استان تهران به تصویب اعضای این ستاد رسید، گفت: آنچه که در سطح ملی بررسی شده بود و به کارگروه استان واگذار شد، بررسی افزایش 29 درصدی نرخ مهدهای کودک بود که این افزایش نسبت به سال گذشته اعمال خواهد شد.

وی افزود: مجموعه مهدکودک ها و سازمان بهزیستی قیمت فعلی را واقعی نمی داند و معتقد است از ابتدا پایه این نرخ گذاری واقعی نبوده لذا علاوه بر تصویب افزایش 29 درصدی شهریه مهدهای کودک، مقرر شد کارگروهی تخصصی هزینه های مهدهای کودک را بررسی کند و بر اساس آن در سطح ملی پیشنهاد افزایش شهریه مهدهای کودک عنوان شود.

بیات نژاد ادامه داد: باید آنالیز دقیقی در خصوص نرخ گذاری انجام شود که این کار را ما انجام داده ایم و در این جلسه نیز نتایج آن ارائه شد اما باید پیشنهاد نرخ گذاری از سطح استان به ستاد تنظیم بازار ملی ارائه شود. در حقیقت ما خواستار تجدید نظر در این نرخ گذاری هستیم تا بر اساس قیمت تمام شده، شهریه ها مشخص شود.مدیرکل بهزیستی استان تهران در بخش دیگری از صحبت های خود در خصوص تفاوت قیمت تمام شده و آنچه که در سطح جامعه اخذ می شود گفت: یکی از پیگیری های ما در سطح جلسات برگزار شده برای نرخ گذاری این بود که قیمت ها واقعی باشد.

اگر این مهم محقق شود در انجام نقش نظارتی نیز ما می توانیم عملکرد بهتری داشته باشیم.وی با اشاره به برخی تخلفات صورت گرفته توسط مهدهای کودک در سطح استان تهران گفت: قیمت های تعیین شده واقعی نیستند لذا ما هم برای تحقق نظارت بهتر اصرار بر واقعی شدن شهریه ها داریم تا نقش نظارتی خود را بهتر اعمال کنیم اما در مقایسه با کلیه اصناف کمترین تخلف در کار مهدهای کودک وجود دارد ولی برای کاهش این حداقل ها نیز نیازمند واقعی شدن قیمت ها هستیم.

بیات نژاد تاکید کرد: در سال 98 با توجه به اینکه قیمت ها علی رغم افزایش 29 درصدی باز هم واقعی نیستند، ممکن است شاهد بروز برخی تخلفات باشیم اما قطعاً ما علاوه بر پیگیری تحقق قیمت های واقعی با هر گونه تخلف برخورد خواهیم کرد. ما نقش نظارتی خود را به درستی ایفا کرده ایم و در سازمان علاوه بر کمیته صدور مجوزها کمیسیون نظارتی وجود دارد که به هر گونه گزارش تخلف به صورت دقیق پاسخگو خواهد بود و از نقش نظارتی خود عدول نخواهیم کرد.

همچنین محمد امامی امین معاون امور هماهنگی و اقتصادی استانداری تهران در ادامه این جلسه اظهار کرد: شهریه مهد های کودک 4 سال افزایش نیافت، بر همین اساس باید نرخی نزدیک به واقعیت را تعیین کنیم.

وی افزود: قیمت های تمام شده با ارقامی که اعلام می شود، تفاوت دارد.معاون امور هماهنگی و اقتصادی استانداری تهران گفت: نرخ مهد های کودک در ماه در هر نقطه ای از شهر تهران برای هر یک نفر یک میلیون و 700 هزار تومان است و نرخ مهد های کودک در شهرستان های استان تهران نیز متفاوت است.امامی امین تصریح کرد: هر مهد کودک به طور میانگین 38 نفر پذیرش باید داشته باشد.وی افزود: برای مهدکودک ها قیمت های یکسانی اعلام می شود، اما به عناوین مختلف افزایش می یابد.معاون امور هماهنگی و اقتصادی استانداری تهران تأکید کرد: افزایش غیرقانونی قیمت ها را نمی پذیریم.امامی امین با بیان اینکه کارمندان مشتریان ثابت مهد های کودک هستند، گفت: باید میان مهد های کودک و خانواده ها تعامل برقرار شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 1414

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد