5 هزار فرزند افراد دارای معلولیت هزینه دانشجویی می گیرند

مشاور معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در امور افراد دارای معلولیت در نشست هم اندیشی با تشکل ها و انجمن های افراد دارای معلولیت استان اصفهان ابراز داشت: به سرانجام رسیدن قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت نتیجه تلاش و همکاری انجمن های مردم نهاد با دولت است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، « علی همت محمود نژاد » در نشست هم اندیشی با تشکل ها و انجمن های معلولان استان اصفهان گفت: انجمن و تشکل های افراد دارای معلولیت باید با افزایش سطح مطالبه گری خود چشم های نظارتی دستگاه اجرایی بویژه بهزیستی باشند تا با یک همگرایی بین بخشی، سطح کیفیت زندگی خود را ارتقاء دهند.
وی با تاکید بر نقش مشورتی افراد دارای معلولیت در تصمیم گیری ها، گفت: افراد دارای معلولیت بیش از هرکسی با مسائل و مشکلات خودشان آشنا هستند و باید به جای تصمیم گیری های دستوری طولی، با مشورت و استفاده از نظرات خود آنها برای شان برنامه ریزی کرد.

محمودنژاد افزود: به سرانجام رسیدن قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت نتیجه تلاش و همکاری انجمن های مردم نهاد با دولت است. با این حال واقعیت این است که دولت هنوز به وظایف خود در حوزه افراد دارای معلولیت به خوبی عمل نکرده است که امیدواریم با همگرایی تشکل های افراد دارای معلولیت در سراسر کشور، قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت اجرایی شود و بندهایی ازآن اصلاح ساختاری شود.

مشاور معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در امور افراد دارای معلولیت با قدردانی از اقدامات ارزشمند بهزیستی اصفهان و همراهی خوب و تاثیر گذار تشکل های مردم نهاد در این استان، اظهار داشت : ما با سازمان مدیریت برنامه‌ریزی قرارداد بسته‌ایم و بناست سهمیه سه درصد استخدام افراد دارای معلولیت به طور کلی از سرجمع استخدام ها جدا ‌شود و در اختیار سازمان بهزیستی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه تمام تلاش ما برای اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت است، اظهار داشت: امکان تامین بودجه در راستای حمایت از این قانون سخت شده، اما امسال موفق شدیم هزینه افراد دارای آسیب نخاعی را از ۲۵۰ هزار تومان به ۵۵۴ هزار تومان ارتقا دهیم و برای حدود ۱۷۰ هزار نفر از خانواده‌هایی که معلول و سرپرست خانوار بودند و مستمری مربوط به ابعاد خانواده را دریافت نمی‌کردند؛ بعد خانوار را هم لحاظ کنیم.
مشاور معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در امور افراد دارای معلولیت با اشاره به برقراری حق معیشتی برای 191 هزار خانواده دارای معلولیت در سال جاری، افزود: با توجه به اینکه فرزندان زنان سرپرست خانوار در حوزه اجتماعی هزینه دانشجویی دریافت می کنند، با پیگیری های مدام و نظر مساعد معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور، 5 هزار فرزند معلول هزینه دانشجویی دریافت خواهند کرد.

محمودنژاد گفت: از مسئولان سازمان نظام مدیریت و برنامه‌ریزی انتظار داریم با توجه به اینکه سازمان بهزیستی یک سازمان ۱۰۰ درصد حمایتی است، تمام بودجه تعریف شده بهزیستی تخصیص یابد. عدم تحقق 16 درصد از بودجه سال گذشته مشکلات فراوانی را برای بهزیستی و معلولان ایجاد کرد.
وی با اشاره به مشکلات افراد دارای معلولیت در خصوص تامین وسایل توانبخشی ادامه داد: با توجه به افزایش ۳ الی ۴ برابری قیمت‌های وسایل توانبخشی بر اثر تحریم‌ها و عدم تخصیص بودجه لازم و عدم وجود استانداردهای لازم وسایل توانبخشی تولید کارخانه‌های داخلی برای پاسخگویی به نیازهای افراد دارای معلولیت، مشکلات افراد دارای معلولیت دو چندان شده است.

کد خبر 14004

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد