آیین تجلیل از مادران و مربیان پیشکسوت شیرخوارگاه های کشور، برگزار شد

آیین تجلیل از مربیان پیشکسوت شیرخوارگاه های کشور و مراسم اختتامیه نخستین جشنواره خاطره نویسی ویژه دست اندرکاران شاغل و بازنشسته شیرخوارگاه های کشور(مادرانه)، بعد از ظهر روز سه شنبه ۲۹ بهمن ماه جاری با حضور دکتر حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی، سعید بابایی مدیر کل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور و همچنین جمعی از کارشناسان حوزه اجتماعی بهزیستی، در تالار ایوان شمس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، در این مراسم دکتر حبیب‌الله مسعودی فرید با اشاره به اهمیت قدر دانی معنوی از مربیان و مادریاران شیرخوارگاه ها، گفت: قدر دانی معنوی و ابراز ارادت به همکارانی که در شیرخوارگاه های کشور خدمت می کنند در کنار قدر شناسی مادی، از وظایف ماست که امروز نیز به همین منظور در کنار هم هستیم.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به سیاست سازمان بهزیستی در خصوص فرزندان، گفت: سیاست اصلی ما، هدایت این فرزندان به درون خانواده هاست و ثبت و ضبط خاطرات مربیان می تواند در ترویج فرهنگ حمایت از این کودکان و به ویژه پذیرش فرزندان بزرگتر از سنین نوزادی و شیرخوارگی توسط خانواده ها به ما کمک کند.
وی افزود: در مشاهدات و بررسی های اخیر، این تغییر نگاه در میان خانواده های متقاضی فرزندخواندگی به خوبی مشهود است و کسانی که برای دریافت یک نوزاد و یا کودک شیرخوار مدتها در نوبت می ماندند، امروز  خواستار کودکانی در سنین بالاتر هستند تا هر چه زودتر محبت خود را به این کودکان اهدا کنند.
دکتر مسعودی فرید همچنین به کمبود نیروی انسانی در شیرخوارگاه های بهزیستی اشاره کرد و افزود: بر اساس استاندارد به ازای هر ۳ تا ۶ کودک، به یک نفر مربی نیاز داریم این در حالی است که اکنون به ازای هر ۱۰ تا ۱۲ کودک، یک نفر مربی در شیرخوارگاه ها فعالیت می کند که قطعا باید به این موضوع مهم توجه جدی داشته باشیم و استاندارد لازم را تأمین کنیم.
وی در پایان خاطر نشان کرد: همکاران عزیز ما در شیرخوارگاه ها، علاوه بر نیروی جسمی از قلب و روح و عاطفه خود نیز  بهره می گیرند و با گام های عملی باید نشان دهیم که سختی کار آنها را درک می کنیم.

مربیان شیرخوارگاه ها، مادران همیشگی

سعید بابایی مدیر کل امور کودکان و نوجوان سازمان بهزیستی کشور نیز ضمن تبریک روز مادر به مادران و مربیان شیرخوارگاه ها، آنان را مادران همیشگی خواند و افزود: برخی از این مادران عزیز، بیش از سی سال از عمر پر برکت خود را در خدمت فرزندان این سرزمین سپری می کنند.  
وی با اشاره به دریافت خاطرات ۲۰۰ نفر از همکاران بهزیستی از سراسر کشور در جشنواره مادرانه، گفت: ۱۱ اثر از این آثار به عنوان اثر برگزیده انتخاب شده است که در این مراسم از نویسندگان این خاطرات، همکاران دست اندرکار برگزاری این جشنواره در استان ها و همچنین ۳۴نفر از مربیان پیشکسوت شیرخوارگاه های سراسر کشور، تجلیل می شود.
بابایی همچنین از چاپ مجموعه ای از این خاطرات خبر داد و افزود: هر یک از این خاطرات می توانند زیربنا و متن خوبی برای خلق یک اثر هنری باشند.
در ادامه این مراسم از نویسندگان خاطرات برتر، مربیان پیشکسوت و همکارانی که بیشترین همراهی و همکاری را برای برگزاری این جشنواره داشته اند از استان های ایلام، آذربایجان غربی، تهران، کرمان، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه، گیلان. بوشهر، قم و... با اهدای لوح تقدیر و تندیس جشنواره، تجلیل شد.
گفتنی است پخش فیلم برگزیده جشنواره بین المللی فیلم فجر امسال با عنوان «خورشید» با موضوع کودکان کار و به نویسندگی و کارگردانی «مجید مجیدی»، پایان بخش این مراسم بود.  

کد خبر 13963

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =