طی چند سال گذشته سازمان بهزیستی پیشرو در امر واگذاری امور به مردم با هدف وحدت رویه، تسهیل در برون سپاری امور وکاهش تصدیهای دولت بوده است .این اتفاق مبارک که با اختیارات قانونی ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات دولت مصوب ۱۳۸۰ محقق شده و این رویکردهمسو باسیاست های ابلاغ شده در خصوص اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی است.دبیرخانه کمیسیون استانی مستقر در معاونت مشارکتهای مردمی ، وظیفه صدور موافقت اصولی،پروانه فعالیت ،پروانه مسئول فنی وپروانه تاسیس بندهای ۱۳- ۱ماده ۲۶ را بر عهده دارد.

موارد ۱۳ گانه ماده ۲۶ عبارتند از:

۱-تاسیس مهدکودک  ۲-تاسیس مراکز نگهداری شبانه روزی کودکان بی سرپرست وخیابانی۳-تاسیس خانه سلامت دختران وزنان.۴-تاسیس مجتمع ها ومراکز خدمات بهزیستی ۵-تاسیس کلینیک واورژانس های مددکاری اجتماعی.۶-تاسیس مراکز خدمات مشاوره اجتماعی.۷-تاسیس مراکز توانبخشی معلولین.۸-تاسیس مراکز حرفه آموزی معلولین.۹-تاسیس مراکز توانبخشی ونگهداری سالمندان۱۰-تاسیس مراکز توانبخشی ودرمانی بیماران روانی مزمن.۱۱- تاسیس مراکز خدمات مشاوره ژنتیک۱۲-تاسیس مراکز درمانی وبازتوانی معتادین۱۳-تاسیس انجمن ها وموسسات غیردولتی

هدف

صدور اجازه نامه اولیه با اعتبار ۱۸ ماهه جهت تاسیس مراکز غیردولتی که به مدت شش ماه قابل تمدید می باشد

مسولیت

سازمان بهزیستی ابتدا پس از تشکیل پرونده توسط متقاضیان ، موافقت اصولی با اعتبار ۱۸ ماهه صادر وپس از معرفی ساختمان وتجهیز ساحتمان وطی مراحل، کمیسیون ماده ۲۶ ،پروانه فعالیت صادر میگردد.

تعهدات متقابل خدمت گیرنده ودستگاه اجرایی

مدت زمان  انجام  خدمت:  صدورموافقت اصولی حدود ۲ ماه          تمدید موافقت اصولی حدود ۱۰ روز

تعداد مرتبه مراجعه حضوری:متغیر(بستگی به ارائه مدارک پرونده توسط متقاضی)

زمان دسترسی به خدمت: ساعت اداری

استعلام(فرایندهای مشترک بین دستگاهی)  مرکز بهداشت،تشخیص هویت،اداره اماکن،تاییدیه تحصیلی دانشگاهها،گواهی سلامت روان

هزینه ها وپرداخت

طبق تعرفه صدور وتمدید جواز برای فعالیت ۱۳ گانه مقرر در ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب ۲۷/۱۱/ ۱۳۸۰

موافقت اصولی هزینه ندارد .

دوره عملکرد

بر اساس آیین نامه داخلی موضوع۲۶ ابلاغیه شماره ۱۱۷۲۱۸ مورخ ۲۴/۸/۹۵

خاتمه توافقنامه

تا زمان بازنگری آیین نامه فوق طبق روال آیین نامه قبلی اقدام خواهد شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

دسترسی سریع به سامانه های الکترونیک