خط قرمز ما؛حقوق افراد دارای معلولیت است

نشست صمیمانه رییس سازمان بهزیستی با نمایندگان استانی انجمن عالی مراکز غیر دولتی توانبخشی؛صبح امروز در ساختمان ستاد بهزیستی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل؛ در ابتدای این جلسه برخی نمایندگان حاضر به طرح مهمترین مسائل همه گیر در مراکز پرداختند که مواردی همچون بروز مشکلات مالی، لزوم برآورد واقعی هزینه های تمام شده، انطباق مبلغ یارانه ها با هزینه ها متناسب با رشد تورم، بازنگری و تعدیل قوانین و... از مهمترین موضوعات عنوان شده در جلسه هستند.

دکتر وحید قبادی دانا رییس سازمان بهزیستی کشور در این نشست با تأکید بر این نکته که مراکز سازمان؛فرزند دردانه بهزیستی هستند، گفت: اصل و کف کار ما در بهزیستی همینجاست و ما در مقابل هم و دو طرف یک میز ننشسته ایم؛ بلکه من و شما با مشارکت و همفکری یکدیگر و با توجه به شرایط نامساعد اقتصادی باید در باره مشکلات چاره اندیشی کنیم و به راهکار مناسب برسیم.

وی افزود:محوریت بهزیستی افراد دارای معلولیت هستند و هدف و سیسات اصلی ما رساندن کیفیت زندگی این افراد به حد مطلوب است و در این راه خط قرمز همه ما که به هیچ وجه نباید از آن کوتاه بیاییم، حقوق افراد دارای معلولیت است.

  رییس سازمان بهزیستی کشور شفاف سازی و برقراری انضباط مالی را چاره بسیاری از مسائل دانست و گفت:ارائه آمار دقیق و محکم، قدرت چانه زنی و مطالبه ما را افزایش می دهد و می توانیم درخواست های خود را مستدل و منطقی جلو ببریم.

وی افزود: از بهمن ماه سال گذشته آمار واقعی افراد نیازمند  یارانه  کارهای کارشناسی مستمر و دقت بالا به دست آمده است که کمک بزرگی به ما بوده است. زیرا حذف افراد فوت شده و یا تکراری از سیستم  موجب ذخیره هزینه ها شده است.

قبادی  دانا گفت: در این روند به عدد ۴۷ هزار نفر با کد ملی رسیده ایم که متاسفانه برای ۸ هزار نفر یارانه پرداخت نمی شود و به دنبال راهکاری برای تأمین این کسری هستیم.

رییس سازمان بهزیستی کشور در خصوص تعدیل و بازنگری در دستورالعمل ها گفت: مخالفت کردن با تغییرات منطقی نیست و "تغییر" در مجموع  می تواند آثار بهینه ای داشته باشد اما هر مداخله ای آثار سوء خواهد داشت و لازم است در یک ساختار تحول اداری تکلیف آیین نامه ها و دستور العمل ها روشن شود.

وی گفت: مقرر شده است که افراد مجهول الهویه از ابتدای امسال تا سه ماه و به میزان ۵ هزار نفر بر روی تخت بستری بیمه شوند و اگر در هر استانی به این اصل پرداخته نمی شود؛ حتما اعلام شود تا پیگیری کنیم.

وی همچنین در مورد  روش تأمین داروهای مصرفی مراکز گفت: شرکت های دارویی بسیاری در کشور وجود دارند که می توان با آنها مذاکره کرد و لیست داروهای نزدیک به انقضا را از آنها گرفت و در صورت تطابق با موارد مورد نیاز علاوه بر تأمین  داروی مصرفی مراکز از امحای داروها  و هدر رفت  سرمایه ها جلوگیری کرد.

کد خبر 1341

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد