غربال گری روانی-اجتماعی مردم زلزله زده مهمترین اقدام بهزیستی کرمانشاه بود

معاون سیاسی-امنیتی استاندار کرمانشاه گفت: یکی از مهمترین اقدامات در مناطق زلزله زده بازتوانی و توانمندسازی روحی و روانی مردم بود که از بهزیستی تشکر می کنیم.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمانشاه دکتر ابراهیم الهی تبار معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمانشاه در نشست توجیهی-آموزشی در راستای برنامه احداث مراکز بازتوانی روانی-اجتماعی در مناطق زلزله زده سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی با تقدیر از همت ویژه بهزیستی در راستای ارائه خدمات روانی-اجتماعی در مناطق زلزله زده استان، گفت: تلاش های صورت گرفته در زمینه حمایت های اجتماعی-روانی در مناطق زلزله زده موجب آرامش و ایجاد نشاط بین مردمان این منطقه شده است، که علاوه بر دوران سخت زلزله در زمان مقابله با دشمن متجاوز مشقت های بسیاری را متحمل شده اند.

وی با تقدیر از اقدامات بشردوستانه در مناطق زلزله زده، گفت: اقدامات صورت گرفته به عنوان یک تجربه بسیار موثر می تواند در دیگر بلایای طبیعی احتمالی مورد استفاده قرار بگیرد.

معاون سیاسی-امنیتی استاندار کرمانشاه یادآور شد: بازسازی واحدهای مسکونی مناطق زلزله زده به سرعت پس از وقوع زلزله آغاز شد ،به طوری که بیش از 4 میلیون مترمربع ساختمان بازسازی شده و از زیرساختی های محکمی برخوردار بود که در زلزله 6.4 ریشتر نیز آسیبی به آنها وارد نشد.

الهی تبار یکی از مهمترین اقدامات در مناطق زلزله زده را بازتوانی و توانمندسازی روحی و روانی مردم عنوان کرد و گفت: بارها از این اقدام خوب بهزیستی تشکر کرده ام که روانشناسان مجرب، باتجربه و بومی را در بین مردم مستقر کرده بود، به طوری که پس از آن طبق نتایج به دست آمده تاب آوری مردم مناطق زلزله زده افزایش بالایی داشته است.

کد خبر 13387

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد